Game PC samenstellen voor BF4 en GTA 5 etc. max. 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

deninho95

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2013
Berichten
9
Goedemiddag mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en zal graag wat adviezen hebben over het samenstellen van een game pc. Heb er nog geen ervaring mee en wat dat betreft een echte noob :)

Wat wil ik?
Ik wil graag een game pc die grote games zoals Battlefield 4 en (nog niet uitgebrachte) GTA 5 soepeltjes kan spelen. Natuurlijk graag alle settings op Ultra & Full hd? (als dat kan) en een goede fps-rating :eek: Ook zal het fijn zijn als de pc voorbereid is op games die in de toekomst nog komen (dat ik i.i.g. een jaartje of 5 vooruit kan :thumb:)
Ook kijk ik graag films.

Budget: Ik zat te denken aan 800 euro (als er meer geld voor nodig blijkt is dat natuurlijk mogelijk maar eerst onder de 800 euro)

Wat wil ik van mijn PC:

  • Ik wil graag een pc die snel opstart (dacht aan een SSD schijf voor opstarten en dergelijke)
    HDD van 1 of 2 TB
    DVD Brander
    Mogelijkheid tot 2 beeldschermen aansluiten
    Goede computer kast (niet watergekoeld), maar wel met goede koeling. (zoek ik daarna wel uit)
    Games soepel afspelen (ultra/full hd, geen lagg etc.)

Is er iemand die een pc kan samenstellen die voldoet aan mijn eisen?

Heb namelijk geen idee welk combinatie goed loopt van moederbord, processor, videokaart etc.


Alvast bedankt!

Groeten,
Dennis
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Alleen de kast geen randapparatuur of monitor?. En gezien je eisen wordt het denk ik niet haalbaar met dat budget.
 
Hallo,

Ja alleen de kast. Ik snap dat mijn eisen misschien wat te hoog zijn, maar ik zoek een systeem van 800 euro dat in de buurt komt van mijn eisen. Is dat mogelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké bedankt voor je reactie. Een vraagje met de PC die aan mij budget voldoet is toch ook wel mogelijk om BF 4 en GTA 5 te spelen? (Op High en zonder lagg?)
 
Hoi,

Zal gaan gezien deze maar games worden alleen maar zwaarder
 
Laatst bewerkt:
Oké dus als ik het goed begrijp kan het systeem, de games nu nog wel aan maar misschien GTA 5 of games die nog zwaarder worden niet meer. En dat kan dat systeem van 1100 euro waarschijnlijk wel waardoor je er langer plezier van hebt?:eek:
 
Hoi,


Ja volgens mij de juiste conclusie maar in de pc wereld vrij betrekkelijk het gaat af en toe hard maar je kan er inderdaad langer mee doen
 
net als wat modag en anderen zijden is 800 net niet genoeg om een game pc te bouwen enigste wat je kan kopen voor 800 euro is de kast(een goede kast kost gouw 600-800 euro) en dan als je moederbord processor en voeding hardeschijf enz. nog koopt ben je 1100 euro minimaal kwijt kan ook meer maar minder denk ik niet

wil je echt een game pc bouwen voor jou budget 800 of voor 1000 euro maximaal (dus dat je niks meer dan 1000 uitgeeft) kun je op marktplaats kijken voor de spullen daar zetten ze gebruikte/bruikbare/nieuwe nooit gebruikte dingen voor een redelijke prijs (goedkoper dan de normale winkel) kijk is daar een keer


ik had ooit een game pc gemaakt met allemaal spullen die ik via marktplaats had gekocht (dus alles wat er inzat was van marktplaats niks van de winkel) en had er totaal 890 uitgegeven (met onderhandelen en prijs verlagen)
 
Ben ik weer. Ik kwam de site 'gamepc.nl' tegen jullie vast niet onbekend denk ik. Heeft iemand ervaring met deze site? Ziet er namelijk allemaal goed uit, en had gevraagd wat iets voor mij zou zijn. Ik kan de computer namelijk niet zelf in elkaar zetten (denk ik).

Ze gaven mij de volgende samenstelling:
http://gamepc.nl/amd-game-pc?tab=configuratie&hash=2aC492p2e2DVfY2gzAFjj2jmpAVv2nyFrB02p7_6BS2qrszDW001a0RS

Is dit een beetje een goede samenstelling waarmee ik aan mijn eisen kan voldoen of i.i.g. in de buurt kom ervan?

Of kan iemand voor mij een goede samenstelling maken op die site? En is een Intel Game PC beter dan een AMD game pc of maakt dat niet zoveel uit en ligt het meer aan de onderdelen?

Of heeft iemand een vergelijkbare site die beter is?

Alvast bedankt alweer :thumb:

PS: Dacht zelf aan zo iets of maakt dit niet zoveel uit vergeleken met die andere?:
http://gamepc.nl/amd-game-pc?tab=configuratie&hash=2aI1D6p2dYGUuY2gzACT32jmpAVv2nyFrB02p7_6BS2qrszDW001a0RS
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik wil niet rot doen maar de pc die ik gaf richting je budget is beter als die van deze site betere processor en videokaart


Ps voor 59 euro zet Azerty hem in elkaar met een jaar garantie. Maar met rust en kalmte en ondersteuning kan je het volgens mij ook zelf
 
Laatst bewerkt:
net als wat modag en anderen zijden is 800 net niet genoeg om een game pc te bouwen enigste wat je kan kopen voor 800 euro is de kast(een goede kast kost gouw 600-800 euro) en dan als je moederbord processor en voeding hardeschijf enz. nog koopt ben je 1100 euro minimaal kwijt kan ook meer maar minder denk ik niet

wil je echt een game pc bouwen voor jou budget 800 of voor 1000 euro maximaal (dus dat je niks meer dan 1000 uitgeeft) kun je op marktplaats kijken voor de spullen daar zetten ze gebruikte/bruikbare/nieuwe nooit gebruikte dingen voor een redelijke prijs (goedkoper dan de normale winkel) kijk is daar een keer


ik had ooit een game pc gemaakt met allemaal spullen die ik via marktplaats had gekocht (dus alles wat er inzat was van marktplaats niks van de winkel) en had er totaal 890 uitgegeven (met onderhandelen en prijs verlagen)
Een goede kast kost tussen de €60 en €80, je doet een 0 teveel.

Over gamepc.nl: ik zou er niet aan beginnen, ze hebben vaak dubieuze voedingen en laten je niet vrij in de samenstelling van je pc wat voor een zelfbouw toch maatwerk moet zijn. Azerty is het goedkoopst en vooral dan zelf in elkaar zetten. Zelf begin ik hier (voorlopig) niet aan maar veel forumleden doen het wel en ze zeggen dat een kind de was kan doen. Overigens, dit verschilt per forum want op PU.nl hebben ze weer andere opvattingen, die overigens meestal onjuist zijn. Zo mensen ze daar o.a. dat MS-TECH goede voedingen maakt maar aan dit merk moet je nooit beginnen! Dus NOOIT iets van MS-TECH kopen.
 
Oke bedankt Modag & anderen! Ik heb nu wel een beetje een idee wat het gaat worden.

Videokaart: MSI GTX 770 Gaming, €284 (Of er moet een vergelijkbare/betere kaart zijn in dezelfde prijsklasse?)
Processor: AMD Black Edition - AMD FX 8350, €170
Moederbord: ASUS M5A78L-M/USB3, €60 (Hoe zit het met de uitgangen voor beeldschermen?, ik heb namelijk 1 scherm met vga en dvi en 1 met HDMI en vga? gewoon mogelijk?)
Geheugen: Corsair Vengeance 8gb - 1600 MHz / PC3-12800, €75
Voeding: Sea Sonic M12II-520Bronze, €60 (heeft deze genoeg Wattage? e.v.t. met oog op upgrades en icm bovenstaande componenten?)
Dvd-brander: Samsung SH-224DB, €18
Koeler voor processor: Cooler Master Hyper T4, €26

waar ik nu nog over twijfel is of ik er een SSD Schijf in ga gooien, eentje van 120 GB waar ik Windows er dergelijke op installeer, lijkt me super chill. E.v.t. Samsung Evo 840 120 gb à €85

Ik heb namelijk in mijn oude computer nog een oude (2 jaar ongeveer) Western Digital Black Harde schijf van 750 gb (WD Caviar Black WD7501AALS 750GB). Opzich is dit meer dan genoeg voor opslag, maar is deze schijf ook echt goed genoeg of kan ik beter een nieuwe kopen?

En heb ik nu alles of komen er nog nodige dingen bij? Geluidskaart - LAN-kaart of zit dit verwerkt in het moederbord?

Alvast bedankt alweer
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Als je bij deze configuratie houd voldoet de voeding prima en ja een ssd werkt toch wel lekker alles net even sneller opgestart je raakt gauw gewent.
Geluidskaart en lan zitten inderdaad op moederbord
 
Laatst bewerkt:
Oke dat is fijn. Alleen hoe zit het met mijn harde schijf? Zal ik mijn 2 jaar oude harde schijf erbij gooien of kan ik beter een nieuwe kopen?


En het laatste wat ik nog wil weten, wat is een goede kast met goede koeling en is redelijk stil? Ik vind de Cooler Master K-380 er mooi uitzien. Of kan ik beter voor een andere gaan?
 
Hoi,

Ik zou de hd.s gewoon gebruiken zeker de western black en niet gooien maar inbouwen anders moet je inderdaad een nieuwe kopen:p.
En ja qua kast met goed ventilatoren zal hij best voldoen .Kijk deze zal even beter voldoen maar heeft ook een ander prijskaartje;)
 
Hallo,

Dit heb ik samengesteld:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563663%5D=1&product%5B423154%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B629110%5D=1&product%5B275750%5D=1&product%5B626550%5D=1&product%5B653053%5D=1&product%5B279553%5D=1&product%5B634347%5D=1&product%5B475564%5D=1&product%5B7517%5D=1

Ik heb even met azerty gemaild met de vraag of de componenten samen zouden werken.

Kreeg de volgende reactie:

'Kunnen waarschijnlijk goed met elkaar over weg' & 'Onderstaande winkelwagen bevat gelijkwaardige (beter ontvangde) videokaart en een andere moederbord. Ik heb een ATX formaat gekozen omdat bij uw kast niet expliciet staat beschreven of deze ook micro-atx ondersteund;
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563663%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B629110%5D=1&product%5B275750%5D=1&product%5B634347%5D=1&product%5B475564%5D=1&product%5B653053%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B279553%5D=1&product%5B636727%5D=1&product%5B618585%5D=1'


(aangezien de videokaart een levertijd heeft van +10 dagen, vroeg ik voor even om een gelijkwaardige variant)

Nu is mijn vraag welke van de twee winkelmandjes het beste is? Welke videokaart is beter MSI GTX 770 Gaming of de MSI N760 Hawk? En welk moederbord is beter ASUS M5A78L-M/USB3 of ASRock 970 Pro3 R2.0?

En hoe zit het met ATX en micro-ATX i.c.m. mijn gekozen kast (Sharkoon Bulldozer)?

alvast bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan