Game PC (voedingkoeling oplossing?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij wil gamen. De 2600 (hij wil niet overclocken, dus de K is niet nodig) is amper sneller dan de 2500 in games, omdat de 2500 beschikt over Intels Turbo Boost. De 2600 heeft dit niet, maar heeft Hyper Threading, wat inhoud dat hij 4 virtuele cores heeft naast de 4 fysieke cores. Wat het theoretisch een 8-core processor maakt. Punt is, dat games nog lang geen gebruik maken van die 8 cores.

Een i7 2600 is dan ook geld verspilling als je wilt gamen.
 
de 2600K heeft ook hyperthreating, de i7 2600K is de unlockte versie van de i7 2600. behalve dat de K editie te overclocken is zit er weinig verschil op. maar als je niet gaat overclocken is de z68 ook niet nodig, deze heeft gewoon niet veel meerwaarde!
 
De 2600 en de 2600K zijn exact dezelfde processoren, alleen bij de 2600K is dus de mogelijkheid om de multiplier vrij in te stellen zodat overclocken makkelijker is.

Z68 kost niet veel meer dan P67, dus waarom niet?
 
Hallo iedereen,

Heb deze configuratie zojuist besteld:

- Intel core i7 2600k
- Enermax ETS-T40-TB
- XFX HD6970
- Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit
- Corsair CMPSU-800G
- ASRock Z68 Extreme4 Gen3
- Corsair CSSD-F120GB3-BK (120GB SSD)
- LiteOn IHAS124
- Antec one hundred v2

Hardstikke bedankt voor alle opmerkingen!!:thumb::thumb:
 
De 2600 en de 2600K zijn exact dezelfde processoren, alleen bij de 2600K is dus de mogelijkheid om de multiplier vrij in te stellen zodat overclocken makkelijker is.

Z68 kost niet veel meer dan P67, dus waarom niet?

een P67 is dus ook dikke onzin!
een H67 is goedkoper, en als je die 10 euro extra voor de K editie niet over hebt, waarom zou je dan meer uitbesteden aan het moederbord?

@marnix, mooi systeem.
 
Laatst bewerkt:
Je moet mijn post nogmaals lezen denk ik, Z68 borden kosten even veel als een P67 bord, al dan niet minder. Een 'K' processor is gewoon zinloos omdat je die extra functionaliteit toch niet gebruikt, en het scheelt geld, dat is bij het P67 v/s Z68 verhaal niet zo, aangezien Z68 borden net zoveel kosten ;)
 
maar H67 is dan nog goedkoper. de p67 heeft ook geen meerwaarde.
 
Maar waarom zou je geen z68 moederbord nemen? Het laat alle opties open voor een eventuele upgrade, je kunt alle kanten nog op..

En volgens mij heeft marnix zijn keuze al gemaakt, laten we het hier bij houden. Deze discussie draagt niet bij aan zijn keuze.
 
Inderdaad, ik heb bewust de onderdelen gekozen omdat ik met dit systeem behoorlijk lang mee wil gaan. Als het outdated word, kan ik het weer upgraden. Ik heb afgelopen jaren merkpc's gekozen maar dat werkt gewoon niet, ben ik veel meer geld aan kwijt dan aan een nieuw onderdeel.
 
maar een h67 mobo zou niet sneller out-dated zijn -_-, heel socket 1055 wordt outdated. en het wachten op socket 2011 duurt niet lang.

verder vind ik de 2600K een uitstekende keuze, voor die paar euro's meer kun je wanneer deze niet meer voldoet, nog makkelijk overklokken.
 
Tsja en dan nog wachten op compatible koelers, REDELIJK geprijsde processoren, bugfixes..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan