Game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

EgbertJan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
62
Beste mensen,

Ik ben van plan om een nieuwe computer aan te schaffen met een budget van ongeveer 800 euro. Ik heb een beetje rond gezocht op website voor samengestelde computers, maar vaak zijn het dan computers die net niet aan mijn eisen voldoen.
Ik zou graag een computer willen met ongeveer deze specs:

- i7 processor (of iets wat daar op lijkt met AMD)
- 8 GB werkgeheugen
- 1(+) TB HDD schijf
- SSD schijf (liefst een waar mijn Windows op kan + andere kleine programma's dus rond de 64 GB zal voldoende zijn)
- 1GB(+) DDR5 video kaart (GeForce GTX 650 leek mij redelijk, maar als er beter mogelijk is voor het budget is dat altijd welkom)
- Het liefst windows 7, maar windows 8 is ook nog een optie (heb zelf nog een windows 7 disk)

Ik heb niet super veel verstand van alle nummers met kloksnelheden, maar er zullen vast mensen zijn die daar goed over kunnen oordelen.
Deze computer zag ik staan en wou ik aanschaffen, maar was uitverkocht: http://aldi.medion.com/md8819/nl/?refPage=aldi

Met Speccy krijg ik deze informatie en ik zou er dus graag op vooruit willen gaan ;)
Code:
Besturingssysteem 
	Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor 
	AMD Athlon II X4 620	
	Propus 45nm Technologie
RAM
	8,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Moederbord 
	Acer RS780HVF (AM2)	
Grafisch
	ACER X243HQ (1920x1080@60Hz)
	ATI Radeon HD 3200 Graphics (Acer Incorporated [ALI])
	AMD Radeon HD 6700 Series (ATI AIB)
	CrossFire uitgeschakeld
Harde schijven
	699GB Western Digital WDC WD7501AALS-00J7B0 ATA Device (SATA)	
	466GB Seagate ST3500830AS ATA Device (SATA)	
Optische schijven 
	DTSOFT Virtual CdRom Device
	HL-DT-ST DVDRAM GH40F ATA Device
Geluid
	Realtek High Definition Audio

Alle suggesties zijn welkom :)
 
Hiermee zal je 10x zo goed kunnen gamen. Een i7 heb je niet nodig, tenzij je gaat videobewerken. Hiermee kan je alles op ultra, met de Medion zal je meestal alles op low/medium moeten spelen.
 
Toch zou ik graag een snelle processor willen hebben aangezien ik soms nog wel het een en ander aan converting doe van video's (ik neem aan dat dit gerelateerd is aan de processor). Als ik dan filmpjes omzet van 8 Gb duurt dat momenteel extreem lang (ook al is dit naar een kleinere resolutie).

Ook ben ik vaak aan het multi-tasken en draaien er soms redelijk veel programma's tegelijkertijd. Ik denk dat als ik een i5 zou aanschaffen dat ik altijd in mijn achterhoord het idee zal gaan hebben dat dit beter een i7 had kunnen zijn.

Waar zou ik mijn huidige processor mee kunnen vergelijken? Ik neem aan dat dat een i5 zou zijn?

Ik heb nu 2 aanpassingen gemaakt, is dit het waard vergeleken die eerder genoemt werd door Sub? Azerty
 
Laatst bewerkt:
Zou je me uit kunnen leggen wat precies het verschil is dan? Want ik ga er in de meeste gevallen vanuit dat een 2 GB ram beter is dan een 1 GB ram :D Is er een reden voor waarom de GeForce slechter is, of is hij niet compatible met het moederboard?
 
Oke bedankt voor deze link (kan ik goed gebruiken ^^) Dus momenteel heb ik deze samenstelling, graag zou ik nog 1 ding willen weten voor ik hem bestel. Hoe ver outclassed hij die Medion die ik eerder ook al zei?

Ik heb die link van net gebruikt dus zie ik al dat de videokaart die jij aan hebt bevolen veel beter is, maar op ander gebied zoals het moederbord (als daar spec verschillen in kunnen zitten).
de hardeschijf groote intereseert me niet gigantisch veel aangezien ik nog wel een 2e schijf heb / ik denk niet dat ik meer dan 1 TB nodig heb.
 
Is er een betere optie? (Ik ben hier niet super bekent mee ^^) Ik vind de schrijf / lees snelheid wel belangrijk maar geluid is niet een redelijk belangrijk aspect. Hoeveel verschil zit er in de stroom / watt)?
 
Ik zou dan de Caviar Blue nemen, die is even duur en hij is wat goed in alles. De Caviar Black is dan gewoon sneller maar wel duurder.
 
Het cache maakt minder uit dan de rotatiesnelheid. Deze is sneller dan bij de Green. Als je een snellere HDD wil dan zal je zoeen moeten nemen.
 
Deze kan je ook nemen, maar het verschil merk je praktisch niet. Juist met zeer grote bestanden zal je het wel merken. Anders is er hier één met 64 MB cache.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan