Gaming PC Budget ~ €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchhhhhh

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Berichten
7
Ik heb zelf al wat zitten zoeken, kwam uit op dit: http://www.informatique.nl/bestel/124852/

Ik heb verder weinig verstand van hardware (ik weet wat de verschillende onderdelen zijn, en wat ze doen en ik kan het in elkaar zetten maar geen idee wat de beste chipsets zijn etc.) dus als iemand me een beetje kan helpen, graag!

De PC is met name bedoeld voor gamen, niet heel erg high-end grafische games, maar ik moet er wel vloeiend mee kunnen streamen op redelijk hoge kwaliteit en het moet zeker een jaar of 3-4 mee kunnen gaan liefst zonder upgrades.

Bvd,

Mitch
 
moet het scherm toetsenbord muis etc erbij zitten? zoja dan is 500 euro lang niet genoeg

edit: een gaming pc kan niet 3-4 jaar mee en dan dezelfde games nog van de tijd kunnen spelen. Dat lukt niet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mitch , een gaming pc voor 500 euro ? Natuurlijk kan dat ... je moet wel niet verwachten dat je alles op high kan spelen met 60+fps maar wel met een speelbaar fps en dan heb je nog de medium settings waarop je gewoon ok kan spelen.

Streamen kan je zelfs zonder videokaart dat heeft groten deels met je internet te maken.
Ik zie dat je je pc zelf inelkaar kan zetten dus dat scheelt al 60 euro.
Heb jij verder nog randapparatuur nodig zoals oa. beeldscherm muis toetsenbord ? ( kabels <--? )

Tot ik verdere info krijg van je stel ik zo even een system voor je samen met de info die ik nu heb.
 
Nou, zoals het daar staat inderdaad niet.
Maar met een paar kleine aanpassingen is het redelijk te doen.
Een hardeschijf van 500gb ipv 1tb geen muis, monitor en speakers en dan ben je al een heel eind.
Ik zal zo eens een eigen configuratie plaatsen ;)
 
@ Nestels & freestyler : hou er wel rekening mee dat jullie dvd/cd schijfstations in jullie winkelmandjes plaatsen want anders zit de TS dadelijk met een systeem zonder.. en kan hij/zij windows niet installeren :p

@ nestels : volgens mij is die HDD niet beschikbaar of bij mij laat die dat zo zien :(
 
Laatst bewerkt:
Monitor, muis, toetsenbord en speakers heb ik zelf al (nieuwe monitor komt eventueel later, hoeft niet binnen dit budget iig).

Dvd speler ben ik idd vergeten.

Die budget game pc maart link had ik zelf ook al gevonden, laat ik wat specifieker zijn met mijn vragen:

Wat voor CPU is het beste qua prijs/kwaliteit? Intel of AMD en welk type?

Is een HD 6850 1gb voldoende of moet ik voor de 2gb versie of zelfs de 7850 2gb versie gaan? (zijn de verschillen groot?)

Van moederborden heb ik absoluut geen verstand als het gaat om prestaties en compatibiliteit, maakt het veel uit welk type/merk? (Ik weet alleen dat je voor intel en amd een ander moederbord nodig hebt)

Verder is mijn budget niet exact 500 euro, een paar tientjes meer voor aanzienlijk betere performance is zeker te doen en met 3-4 jaar meegaan bedoel ik natuurlijk niet de meest high-end games op hoogste settings, ik speel sowieso geen shooters etc die over het algemeen de hoogste reqs hebben. Het gaat mij met name om de levensduur van de hardware, ik wil liever geen onderdelen hoeven vervangen waar niet nodig.
 
klopt... de hdd is inderdaad tijdelijk niet beschikbaar, dat zie ik nu pas. Ik gebruik tegenwoordig nooit meer cd's. Alles kan makkelijk met een usb stickje ;). Download een illigale windows op een usb stickje.. installeer hem. Koop een goede registratiecode. Valideer. Voila. Je hebt windows 7 legaal op je pc via een usb stick ;).

CD's is zo *** geworden gewoon. Met steam speel ik games dus moeilijk is het niet om zonder cd poort te leven haha! Ik leef er al 2 jaar zonder.
 
Hier een systeempje van +- €625,-
Hier te zien: [KLIK]

Ga er trouwens maar vanuit dat als je een game pc wilt, dat je dan wel aan de 600 euro moet denken

De lijst met onderdelen:
Intel Core i3 2120
Sapphire Radeon HD 7850 2GB
Gigabyte GA-Z68MA-D2H
Samsung Spinpoint F3 500GB
OCZ ModXStream Pro 500W
Lite-On iHAS324
Bitfenix Merc Alpha
 
Laatst bewerkt:
klopt... de hdd is inderdaad tijdelijk niet beschikbaar, dat zie ik nu pas. Ik gebruik tegenwoordig nooit meer cd's. Alles kan makkelijk met een usb stickje ;). Download een illigale windows op een usb stickje.. installeer hem. Koop een goede registratiecode. Valideer. Voila. Je hebt windows 7 legaal op je pc via een usb stick ;).

CD's is zo *** geworden gewoon. Met steam speel ik games dus moeilijk is het niet om zonder cd poort te leven haha! Ik leef er al 2 jaar zonder.

Hoe kom je aan een registratie code en hoeveel kost dit ong? (ik neem aan dat ik 64 bit windows nodig heb?)
 
Wat voor CPU is het beste qua prijs/kwaliteit? Intel of AMD en welk type?

Is een HD 6850 1gb voldoende of moet ik voor de 2gb versie of zelfs de 7850 2gb versie gaan? (zijn de verschillen groot?)

Intel is duur en bijna geen geluid. AMD is goedkoop met wat kleine herrie erbij. Zo heb ik dat tenminste altijd ervaren. Tot nu toe is het AMD niet gelukt om zulke herrie te maken dan ik door de muziek uit mn boxen heen kan horen.
 
als je windows hebt geinstalleerd krijg je vanzelf een NOT-GENUINE berichtje. Wil je geld besparen, dan kun je gewoon dat ding wegklikken. Het is wel een beetje genant als iemand je toevallig bezig ziet en dan zo'n popup krijgt (BUY A PRODUCT KEY). Maar er is ook gewoon een optie van (windows genuine maken.) en dan krijg je zelf wel te zien wat en hoe
 
Is dat het enige? Niet zoals bij XP dat je het moet activeren anders kan je je pc niet meet gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klopt... de hdd is inderdaad tijdelijk niet beschikbaar, dat zie ik nu pas. Ik gebruik tegenwoordig nooit meer cd's. Alles kan makkelijk met een usb stickje ;). Download een illigale windows op een usb stickje.. installeer hem. Koop een goede registratiecode. Valideer. Voila. Je hebt windows 7 legaal op je pc via een usb stick ;).

CD's is zo *** geworden gewoon. Met steam speel ik games dus moeilijk is het niet om zonder cd poort te leven haha! Ik leef er al 2 jaar zonder.
Ja dat klopt , alleen heb ik hier wel begrepen dat je op deze forum legaal moet blijven , dus daarom dat ik altijd voor een dvd/cd schiijf station ga ipv usb stick
En een dvd/cd schijfstation is altijd handig want we leven nog in het compact disk tijdperk ( stel je voor je kon filmpjes en software of een usb stickje kopen bij je plaatselijke mediamarkt:p )

@TS bekijk mijn systeempje even , wat vindt je ervan ?
Met die i3 kom je wel een heel tijd vooruit , alles wat je nu nog bespraart in eurotjes kan je het beste uitgeven aan een grafische kaart.
3-4 jaar zal je helaas niet mee kunnen gaan met de nieuwste games , 1 reden daarvoor is dat we nu in een versnelde technologie tijdperk leven en er komen nu steeds meer nieuwe dingen uit.
Over 1 jaar / ( dit jaar nog ) komen van die spellen uit waarmee je zelfs met je gtx 580 problemen gaat krijgen en dus weer een nieuwe dure videokaart moet gaan kopen , dit is allemaal handel!
Ze willen gewoon dat je iets nieuws gaat kopen .

Laten we zeggen je videokaart is een mediaplayer en speelt alleen maar mpeg4 af ... Je games momenteel zijn mpeg4.
Over een tijdje komen er nieuwere games uit met andere soort Psycs/besturingssystemen en laten we zeggen dat die dan een .avchd formaat heeft.
Dit gaat je videokaart niet leuk vinden en daarom moet jij een videokaart kopen die deze formaat wel ondersteunt :D

Of je wilt de nieuwste games op minimum spelen dat kan natuurlijk ook ( mischien )

Ik hoop dat je ong begrijpt wat ik bedoel , het is gewoon puur zakelijk wat ze hier doen
 
Nog een leuk voorbeeld : Herrinert iemand zich nog de 9800 gt en al die soort videokaarten ?
Toen die uit waren kon je crysis gewoon maxen , maar nu met al die updates enzo kan dat niet meer !
Ik hoor nog steeds dat zelfs mensen met een dure 300 euro videokaart last hebben van lag als ze crysis willen maxen terwijl het toendertijd met de dure 9800gt enzo die nu spot goedkoop is wel konden maxen.
 
nou.... illigaal op het internet downloaden is niet erg als je later een serial key ervoor koopt toch?

Verder gaat over 10 jaar alles via tv/internet films in een winkel kopen? Hah! Binnenkort ouderwets. Boodschappen word binnenkort al ouderwets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan