Gaming PC budget 900-1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

zotstevandewereld

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Berichten
11
hey ik ben op zoek naar een gaming pc.
ik ben van plan om een gaming pc samen te stellen, maar ik weet hier niet veel over.
ik heb een budget rond de 900-1000 euro.
ik zou er black ops 2 en gta 4 en binnenkort gta 5 op willen spelen.
hij mag wat lawaai maken.
zelf kan ik hem niet in elkaar zetten, te weinig kennis.
wat is het beste besturingssysteem ?
kan iemand me hier mee helpen?
weet iemand een goed adres (ik woon in België) ?

alvast bedankt !!
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een monitor/toetsenbord/muis/geluidsapparatuur? Windows 7 of 8 maakt niet heel veel uit, Windows 8 schijnt het net iets beter te doen met een aantal games, maar ik kan zo niet aangeven hoeveel dat is.
mijn voorstel:
- videokaart: 7970
- kast: goedkoopste is goed, maar als je mooi wil, kan dat!
- processor kan een Bulldozer zijn (AMD FX-....). Alhoewel ze door menigeen zwaar bekritiseerd worden, zijn ze alsnog zeer goed! GTA IV ondersteunt meerdere kernen en gebruikt ze ook optimaal. Je zou kunnen overwegen om een 8-core te nemen. Ik zal eerst eens gaan zoeken of er echt veel verschil tussen zit.
edit: er zit wel degelijk verschil tussen de FX-4xxx, FX-6xxx en FX-8xxx series. De laatste (8-cores) presteert 2x zo goed als de eerste (4-cores).
- harde schijf: de goedkoopste die je tegenkomt. Hoeveel GB's wil je kwijt kunnen? Snel opstarten en programma's laden gewenst?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een monitor/toetsenbord/muis/geluidsapparatuur? Windows 7 of 8 maakt niet heel veel uit, Windows 8 schijnt het net iets beter te doen met een aantal games, maar ik kan zo niet aangeven hoeveel dat is.
mijn voorstel:
- videokaart: 7970
- kast: goedkoopste is goed, maar als je mooi wil, kan dat!
- processor kan een Bulldozer zijn (AMD FX-....). Alhoewel ze door menigeen zwaar bekritiseerd worden, zijn ze alsnog zeer goed! GTA IV ondersteunt meerdere kernen en gebruikt ze ook optimaal. Je zou kunnen overwegen om een 8-core te nemen. Ik zal eerst eens gaan zoeken of er echt veel verschil tussen zit.
edit: er zit wel degelijk verschil tussen de FX-4xxx, FX-6xxx en FX-8xxx series. De laatste (8-cores) presteert 2x zo goed als de eerste (4-cores).
- harde schijf: de goedkoopste die je tegenkomt. Hoeveel GB's wil je kwijt kunnen? Snel opstarten en programma's laden gewenst?



bedankt voor het reageren.
monitor/toetsenbord/muis en geluidsapparatuur heb ik al.
ik denk dat 500 gb genoeg is? ik heb nog andere pc voor de rest.
hij moet niet super snel opstarten. het belangrijkste is dat de games vlot lopen.
 
Okee, bedankt voor je verdere informatie.
Ik zal een lijstje met onderdelen voor je samenstellen, maar ik ken zelf geen winkels in België, dus waarschijnlijk zal je daar (bij het bestellen) nog een paar kleine aanpassingen moeten maken.

- HDD: zoals ik al zei: de goedkoopste is goed genoeg. Als het een euro of wat scheelt met een harde schijf van Western Digital, dan zou ik toch die nemen. Je weet maar nooit...
- Processor: FX-8320
- Moederbord: elk willkeurig AM3+ moederbord van minstens 40 euro. Zorg ook dat er 4 RAM sloten op zitten. Zo kan je altijd nog 8GB RAM bijprikken als je pc niet snel genoeg meer is, zonder 2 reepjes te moeten vervangen.
- RAM: elk RAM dat je kan vinden: 8GB DDR3. klokfrequentie maakt niet uit, is eigenlijk alleen nodig als je een APU hebt (dus een videokaart in je processor)
- Voeding: Corsair, Fortron, FSP, OCZ, Be-Quiet 500W+
- Videokaart: Elke 7970 is goed;) Het is de beste enkel kerns videokaart van dit moment, dus dat zit nog wel even goed :)

edit: @subplayer: het systeem is wel een beetje uit balans door de keuze van die processor, ik zou zelf dan gaan voor een i7 (als je voor Intel wil gaan...)
 
Laatst bewerkt:
Okee, bedankt voor je verdere informatie.
Ik zal een lijstje met onderdelen voor je samenstellen, maar ik ken zelf geen winkels in België, dus waarschijnlijk zal je daar (bij het bestellen) nog een paar kleine aanpassingen moeten maken.

- HDD: zoals ik al zei: de goedkoopste is goed genoeg. Als het een euro of wat scheelt met een harde schijf van Western Digital, dan zou ik toch die nemen. Je weet maar nooit...
- Processor: FX-8320
- Moederbord: elk willkeurig AM3+ moederbord van minstens 40 euro. Zorg ook dat er 4 RAM sloten op zitten. Zo kan je altijd nog 8GB RAM bijprikken als je pc niet snel genoeg meer is, zonder 2 reepjes te moeten vervangen.
- RAM: elk RAM dat je kan vinden: 8GB DDR3. klokfrequentie maakt niet uit, is eigenlijk alleen nodig als je een APU hebt (dus een videokaart in je processor)
- Voeding: Corsair, Fortron, FSP, OCZ, Be-Quiet 500W+
- Videokaart: Elke 7970 is goed;) Het is de beste enkel kerns videokaart van dit moment, dus dat zit nog wel even goed :)

edit: @subplayer: het systeem is wel een beetje uit balans door de keuze van die processor, ik zou zelf dan gaan voor een i7 (als je voor Intel wil gaan...)


zou je misschien één als voorbeeld kunnen samenstellen op azerty.nl ?
ik ken namelijk echt niet veel van hardware.
voel je niet verplicht !
 
Voor wifi wel, maar voor gaming zou ik dat niet adviseren.
trek liever een kabel of powerline

Trouwens is azerty belgisch

de HD 7970 is niet de snelste single GPU kaart die er is, de GTX 680 is sneller, maar om dat te compenseren heeft AMD een andere versie van de HD 7970 uit gebracht die de HD 7970 GhZ edition heet hij is iets warmer en verbruikt meer stroom, maar is wel 2 % sneller :p
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor zal je zoiets nodig hebben.

Edit: Ik denk niet dat een HD 7970 haalbaar is met dit budget (850 dus) zonder hem te bottlenecken. Ik weet ook niet op welke resolutie hij speelt maar met een HD 7950 kan hij gemakkelijk alles op ultra spelen.
 
Laatst bewerkt:
ja een aparte netwerkkaart voor wifi is nodig maar die zijn niet zo heel duur
 
Ik ben het met subplayer52 eens als je toch alleen op 1 monitor gamet zelfs op full hd resolutie. dan is een HD 7970 Overkill!
een HD 7870 of GTX 570 zou moeten volstaan, en kan je meer geld uitgeven aan een mooi HD scherm of een goeie SSD een beter moederbord, sneller CPU
ander argument de FX-8320 is wel AMD's high end cpu maar zelfs dan heeft de CPU nog moeite om de gpu bij te benen, dus een sneller CPU is erg belangrijk
 
Jij zal daar niets aan hebben, het enigste verschil met een i5 3450 is de hyperthreading die jij niet gebruikt.
 
Jep, de I7 is voor gaming niet belangrijk. dus ik zou gewoon een I5 nemen die de zelfde performance heeft, (alleen mist hij hypertreading, virtuele core's) en is ook goekoper
 
De stock cooler zou moeten volstaan, maar als je dat niet echt vertrouwt of je systeem stil wil dan kan je voor dit gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan