Gaming PC (Max. €2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozanishier

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
250
Hallo allemaal,

Het was een tijd geleden dat ik een topic had gemaakt. Maar omdat ik mijn binnen 2/3 weken ga kopen en omdat ik een nieuw budget heb, heb ik weer een topic gemaakt. Hier volgt een snel overzicht van mijn eisen.

Budget: +/- €2000
Doel: Game's spelen en surfen op het internet.
Omgeving: Het moet niet zo stil mogelijk zijn, prestaties gaan voor bij mij. Ik vind het wel fijn als een stille PC mogelijk is.
Assemblage: Ik zou het geassembleerd thuis willen krijgen.
Besturingssysteem: Ik zou er Windows 7 (64 bit) bij willen.
Opties / randapparatuur: Ik ga er deze muis (http://www.alternate.de/html/produc...=inputdeviceMouse&activeClassName=inputdevice), deze gaming-headset (http://www.alternate.de/html/produc...45235&className=headset&activeClassName=sound) en deze scherm (http://www.alternate.de/html/produc...&className=monitorLCD&activeClassName=monitor) bij halen.

Ja, ik gebruik alternate.de omdat mijn vader in Duitsland werkt en het makkelijker is voor hem om mijn pc daar te kopen. Er is ook bijna geen prijsverschil met Nederland daar. Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
i7 heeft TS niet nodig, i5 3570k is ruim voldoende voor zijn eisen.
16gb geheugen is ook overkill, 8gb is ruim voldoende. (2133 mhz is ook niet nodig)
De gekozen SSD is een een Vertex 2 serie, deze staat te boek als onbetrouwbaar, je kan dan beter kiezen uit de samsung 830, crucial m4 of vertex 4.
Verder heb je nu al zijn volledig budget opgemaakt en moet er nog scherm, en bedieningsapp bij (kan je beter kiezen voor een gtx680 denk ik)

Ik zal vanavond wel even zelf iets bij elkaar zetten, nu even geen tijd.
 
@frank zat ook al met een schuin oog te kijken naar deze topic 9gag etc xD

Ontoppic:
2000 euro is wel erg veel maar het kost volgens mij ook wat meer in duitsland
dit is wat ik voor je heb


Uploaded with ImageShack.us

@viper de i7 is wellicht niet nodig hij heeft het budget ervoor zijn keuzen of hij voor een i7 wil gaan het zal het gamen in iedergeval geen impact geven
want hij kan met did budget zoiezo al iedere game op ultra spelen

ik zal de spec's ook maar ff opschrijven voor als men het niet kan zien

CPU: I7 3770K
Moederbord: Asrock Extreme 6 Z77
Behuzing: Coolermaster 690 II Advanced
SSD: Samsung 830 128GB
Voeding: Corsair TX 650watts
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB
Videokaart: GTX680 2GB
CPU Koeler: Corsair H100
Werkgeheugen: 8GB DDR3 1600MHz
Windows 7 64Bit
DVD brander/lezer

je scherm muis en headset zit erbij
Let op! assemblage kosten zijn niet mee gerekend ik weet ook niet hoeveel dit kost in duitsland!
dit krijg je pas te zien bij aankoop van de pc (volgens mij)
 
Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452185]=1&product[516564]=1&product[306047]=1
ik heb een pc samengesteld: i7 2600k, 16gb 2133mhz ram, gtx690 videokaart, 120gb ssd, 2tb hdd, en 850 watt voeding.

wat een waardeloze setup... vooral voor een budget van 2000 euro... ocz is absoluut geen sterk merk en een vertex 2 als je makkelijk een vertex 3 in dit budget kan krijgen? een mobo met slechts 1 pci-e poort en dan een videokaart van 1000??


@ozan
ik heb gewoon wat items van de nederlanse site gepakt aangezien mn duits nou ook weer niet zo sterk is

http://www.alternate.nl/html/product/Intel(R)/Core(TM)_i7-3770K/965961/?tk=7&lk=4232
http://www.alternate.nl/html/product/ASUS/SABERTOOTH_Z77/991212/?event=search
http://www.alternate.nl/html/product/Corsair/16_GB_DDR3-1600_Quad-Kit/781786/
http://www.alternate.nl/html/product/MSI/N670GTX-PM2D2GD5-OC/1005984/

dan nog een kastje eromheen, voeding erin, een sata3 ssd erin, extra hddtje erin, klaar.



- Edit: dat komt dus redelijk overeen met firestorm zn setup die me net even voor was. die van firestorm is completer en de videokaart is wat sterker. zou dus zeker voor iets in die richting gaan -
@fire wel netjes, zelfde processor, beide z77 mobo, gtx serie :D

zou zelf toch iets minder enthousiast zijn met de videokaart. denk dat een gtx670 zeker volstaat en scheelt een hoop geld.
 
Laatst bewerkt:
Ik speel ook o.a. Minecraft, en als daar eens een goede explosie komt zal ik die 16GB aan ram nodig hebben denk ik.
Ik heb een Asus GTX680-DC2T-2GD5 gezien, het is geklokt op 1084mhz, maakt dat veel uit?
Ik weet ook niet of ik een SSD wil, aangezien het mij niet echt uitmaakt hoe snel mijn PC opstart of de programma's starten.
Als ik waterkoeling neem, ga ik dat soms moeten bijvullen, want ik weet daar niets van.
En als laatst, ik denk dat een i7 met dit budget makkelijk gaat.

EDIT(ja ik heb geleerd om niet altijd een aparte reactie te plaatsen): Example5, het Nederlands en Duits zijn beide Germaanse talen, dus je zal een groot deel verstaan :p Maar toch bedankt voor je tijd :p
 
Laatst bewerkt:
Ik speel ook o.a. Minecraft, en als daar eens een goede explosie komt zal ik die 16GB aan ram nodig hebben denk ik.
Ik heb een Asus GTX680-DC2T-2GD5 gezien, het is geklokt op 1084mhz, maakt dat veel uit?
Ik weet ook niet of ik een SSD wil, aangezien het mij niet echt uitmaakt hoe snel mijn PC opstart of de programma's starten.
Als ik waterkoeling neem, ga ik dat soms moeten bijvullen, want ik weet daar niets van.
En als laatst, ik denk dat een i7 met dit budget makkelijk gaat.

minecraft is echt geen spel waar je veel voor nodig hebt hoor... maar zie mijn post, daar is de videokaart iets minder, waar je 200 euro op bespaart, waarmee je makkelijk de ram kan betalen. een ssd zou ik ZEKER nemen aangezien dit de grootste bottleneck is in een groot deel van hedendaagse nieuw pc's. waterkoeling is naar mijn mening totaal overbodig tenzij je echt van plan bent je pc 's nachts aan te laten en hij naast je bed staat oid.

@ozan achja, zweeds en ijslands zijn ook germaanse talen en daar snap ik ook geen hol van. kheb voor het gemak gewoon nl site gepakt, kopieer je de modelnamen over op de duitse site vind je t daar ook wel
 
Laatst bewerkt:
Example5, minecraft is inderdaad geen veeleisend spel maar ik heb nu 8gb aan RAM en als er een grote explosie komt krijg ik een aantal keer "Run Out Of Memory".
Over een SSD, wat voor nut heeft een SSD buiten het feit dat het een aantal programma's sneller laat starten.
En mijn PC gaat dichtbij mijn bed zijn, dus ik zou graag een stille koeler of waterkoeling willen.
 
Minecraft is een super licht spel je kan het op ultra spelen met 1GB werkgeheugen dus nee 16Gb ram is totaal overbodig
en als het al zwaar word dan is dat voor je Videokaart zwaar niet voor je werkgeheugen

en nee bij de Corsair H100 hoef je niks bij te vullen het is een gesloten cercuit en heeft dus geen onderhoud nodig

minecraft kan wellicht niet alle ram aan spreken dat heeft meer met software te maken dan met de hoeveelheid werkgeheugen jij hebt
 
Laatst bewerkt:
Oke, dus 16GB is overkill kan ik hieruit verstaan.
Ik ga ook 2 gamepads halen, maar dat zit buiten het budget van 2000euro.
En is er een verschil tussen 1006Mhz en 1137Mhz? Is dat het prijsverschil van 50euro waard? Had ik in mijn vorige topic indirect gevraagd en nu opnieuw dus :p
 
ik zou voor een iets sterkere voeding gaan.. zo rond de 750-850W ik weet niet zeker of 650 je systeem aankan.

ook zou ik even kijken of je misschien niet nog iets meer bij je kast wilt doen om bijvoorbeeld een HAF kast te halen. ik had dezelfde kast als jij nu geselecteerd hebt, en mijn videokaart botste hier met mijn harddisks. jij hebt nu zelfs nog een grotere videokaart, dus zal krap zat worden....

nogmaals, ik denk niet dat je een gtx680 nodig hebt, een 670 is al meer en meer dan genoeg en met het bespaarde geld kan je zowel een duurdere kast als een sterkere voeding halen en daarbij waarschijnlijk zelfs nog een grotere ssd.
 
650watts gaat lukken de GTX680 trekt minder stroom dan zijn voorganger met een 850watts voeding kun je er zelfs 2 aansturen
hij heeft de CM 690 Advanced daarbij kan hij de onderste Hard drive Bays weg halen dus zal geen probleem zijn
 
ik zou wel kiezen voor 2133mhz ram in plaats van 1333mhz ram, omdat dat ram geheugen sneller is en dat kan ervoor zorgen dat sommige games net iets meer fps hebben.
 
Ik zie dat ze daar geen waterkoeling assembleren, en kan ik ook een 64gb SSD nemen voor alleen mijn boot en meest gebruikte programmas ?
 
dit is een gesloten Liqued koeler (net zoiets als een lucht koeler) geen costum water koeler deze monteren ze wel
64GB is weinig zeker als men meerdere programmas erop wilt hebben
 
voor waterkoeling ga je ruim 300 euro betalen die hebben losse onderdelen die kun je niet in volledige sets kopen
en die moet je zelf monteren je gaat dan nogal wat inleveren op je hardware

hou het op de Corsair H100 dit is met de juiste fans erop een hele stille en goede koeler en ze monteren em voor je!
verder heeft de Corsair H100 geen onderhoud nodig!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan