geïnstalleerde programma's in configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Waar is Microsoft in hemelsnaam mee bezig.
Ik roep in het configuratiescherm de lijst met geïnstalleerde programma's op en wil de kolom installatiedatum sorteren om een vers geïnstalleerd programma weer te verwijderen. De gebruikelijke kolomkoppen zijn nu echter vervangen door (je gelooft het niet) kolomkoppen behorend bij een lijst met muziekbestanden.
Ik denk dat Microsoft in z'n paniekerige pogingen aan te sluiten bij de gruwelwereld van de smartphonezombies de kluts een beetje is kwijtgeraakt.
Nu moet ik die hele lijst doorlopen om het te verwijderen programma te vinden.
Ik vind altijd "never change a winning team" maar Windows flikt dat de laatste tijd steeds meer.
 
Echte kerels gebruiken de Powershell :cool:
Code:
Get-ItemProperty HKLM:\Software\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\* |
Select-Object DisplayName, DisplayVersion, Publisher, InstallDate |
Sort-Object InstallDate -Descending |
Format-Table –AutoSize
 
Laatst bewerkt:
Hier in Windows 11 werkt het ook zonder enig probleem.
In die lijst kan je ook de eerste letter van de naam van het programma intikken, dat scheelt weer scrollen.
 
Beste Aar, ik onderzoek eerst alles diepgaand voor ik vragen ga stellen maar voor deze gekkigheid wist ik geen enkele vorm van onderzoek te bedenken.
Alleen bedenk ik nu dat ik recent CCleaner dat ik al vele jaren probleemloos gebruik maar dat me de laatste tijd nogal aanspoort tot een grote schoonmaak die heb laten uitvoeren. Onderdeel daarvan was ook het installeren van een register item. Misschien moet ik eerst maar eens m'n Win 11 herinstalleren.
Overigens hierbij een schermprint van de prog.lijst.
Bekijk bijlage 368706

Hoe het gebeurd is geen idee maar ik heb nooit geweten dat de kolomkoppen boven die geïnstalleerde programma's net zo werken als in de Verkenner. Aanpassen inmiddels gedaan en allen dank. Stom van me.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan