• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik van variabelen in tabellen en kringverwijzing tussen tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oogt als studieopdracht/huiswerk.
Heb je hier al gekeken?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Excuses. Ik heb al wat uren erin gestopt maar het lukt mij niet om deze aanpassingen toe te passen op 1 tabel.
 
Ik heb namelijk wel een aantal tabellen gemaakt waar deze iteraties gebeuren, maar krijg het niet voor elkaar om deze in 1 tabel te verwerken
 
Ik ben namelijk opzoek naar een 'functie' die zowel de som van een rij kan nemen (tabel 2 gele vlak) als dezelfde waarden kan generen (totale omzet) als de ingevulde omzet in tabel 1.
 
Kan je een Excelbestand bijsluiten zodat men beter kan kijken waar je op vastloopt?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
zo misschien ?


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Omschrijving probleem in excel L.xlsx
    16 KB · Weergaven: 47
Beste Leo,

Dankjewel voor uw reactie, echter zie ik geen verandering in het bestand.
Zou u mij kunnen zeggen wat u veranderd heeft en welk idee u heeft hoe ik mijn vraagstuk kan aanpakken?

Alvast bedankt!
 
In C18 kan je een andere jaaromzet zetten, de rest past zich aan.


mvg
Leo
 
bij deze nog een versie waar je via I19 het percentage ingeeft
voor andere jaaromzet.

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Omschrijving probleem in excel L2.xlsx
    16,8 KB · Weergaven: 35
Beste Leo,

Het idee is eigenlijk dat alle dat er 2 tabellen zijn (1 met de maandelijkse omzetten gesplits & de tabel met de aandelen in de omzet) en een cel waar de omzet wordt ingevuld.

Stel je verandert het percentage van het aandeel van persoon B (er moet minimaal ook een ander aandeel veranderen, de som moet namelijk altijd 100 procent zijn). Dan moet de oorspronkelijke tabel worden aangepast. Het liefste wordt er dus geen nieuwe tabel gecreeerd. Echter schuilt de vraag of dit mogelijk is. Het grote probleem is dus dat je de zelfde tabel wil laten veranderen als je andere variabelen met een bepaalde waarden laat veranderen. Ik hoop dat u me alsnog verder zou kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
en laten we zeggen dat we voor persoon B het percentage met 5 willen verhogen
is het dan de bedoeling dat die 5% evenredig bij alle andere verminderd wordt ?

mvg
Leo
 
Stel we hebben vier personen met bijbehorende aandelen:
/oude situatie/
Persoon A 25 %
Persoon B 35%
Persoon C 15%
Persoon D 25%

Stel ik wil dat het aandeel van persoon A stijgt met 5 procent en B daalt met 5 procent dan krijgen we de volgende situatie:
Persoon A 30%
Persoon B 30%
Persoon C 15%
Persoon D 25%

In dit geval veranderen de maandelijkse omzetten van persoon A en B. Alle waarden van persoon A worden vermenigvuldigd met 0,3/0,25 en persoon B met 0,3/0,35.

Wat mijn doel in deze situatie dus is, is dat we weer die twee tabellen hebben en die ene cel waar we de omzet invullen. Dan passen we de tabel aan met aandelen in de totale omzet en dan verandert zowel de maandelijkse omzet van persoon A en persoon B (in dit geval) en ook de maandelijkse waarden. Echter moeten de andere twee iteraties (zoals beschreven in het bestandje) eveneens kunnen worden toegepast op dezelfde tabel als ik een andere waarden verander ipv het aandeel in de totale omzet (bijvoorbeeld een bedrag in januari van persoon C).
 
met formules weet ik het zo niet, op deze een knop
om jaaromzet of onderlinge percentages te wijzigen.

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Omzet_genereren L.xlsm
    37,1 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan