Gedeelde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arrow1992

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
8
Hallo iedereen,

ik heb sinds kort een iMac op mijn kamer voor mediadoeleinden (film/tv kijken en muziek luisteren). Deze iMac is opgenomen in het huisnetwerk, waardoor het in verbinding staat met de gedeelde mappen op mijn Windows PC, waar alle film- en muziekbestanden opstaan. Ik heb de mappen waar deze bestanden inzitten ingesteld als 'gedeelde map' en deze worden ook herkent door de iMac. Echter als ik hierop klik lijkt het alsof de nieuwe gedeelde mappen gewoon leeg zijn. De standaard windows 'Shared Documents' gedeelde map met al haar inhoud werkt wel gewoon zoals het hoort en de media die ik daarheen versleep wordt gewoon gestreamed naar de iMac.

De bestanden en de nieuwe gedeelde mappen staan op een andere partitie en harde schijf dan waar het windows besturingssysteem (XP pro) op is geïnstalleerd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als er nog vragen naar mijn kant zijn wacht ik die gerust af.
 
Windows schijven zijn meestal NTFS geformatteerd, OSX werkt met een ander type, en kan NTFS alleen zien met een soort plugin, bijv. van Paragon. Ik weet alleen niet of dit ook voor gedeelde netwerk-schijven geldt, maar ik denk het wel..

http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/
 
Windows schijven zijn meestal NTFS geformatteerd, OSX werkt met een ander type, en kan NTFS alleen zien met een soort plugin, bijv. van Paragon. Ik weet alleen niet of dit ook voor gedeelde netwerk-schijven geldt, maar ik denk het wel..

http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

Nee dit is niet van toepassing.
In het netwerk zorgt ieder systeem zelf voor het lezen/schrijven op z'n eigen schijf.
Als je dus en bestand via het netwerk opent van Windows pc zal die het lezen en via standaard netwerk protocol versturen naar de Mac.
Bij het lezen van een USB-schijf die NTFS geformatteerd is zou het schrijven idd alleen gaan met bovenstaande.

De standaard gedeelde map is van "all users". Die andere mappen die je gedeeld hebt vereisen wellicht dat je de share vanaf de iMac verbind met betreffende user+pasw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan