• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(Gedeeltelijke) Beveiliging werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco9999

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
70
Goedemorgen,

Ik zit met een probleempje.
D.m.v. een macro laat ik alle bladen in een werkmap beveiligen. Dit werkt op zich prima.
Nu is het alleen zo dat ik de gebruikers van de beveiligde werkbladen de mogelijkheid moet geven om een afbeelding in deze beveiligde werkbladen te kunnen laten plakken.
Is dit mogelijk, en zo ja hoe?

Alvast mijn hartelijke dank!

Marco
 

Bijlagen

  • Wachtwoord.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 30
selecteer het blad en bij Cel eigenschappen blokkering in schakelen
dan het gedeelte dat gewijzigd mag worden selecteren bij cel eigenschappen blokkering uitschakelen en dan het blad beveiligen en daar blokkering uitschakelen.
Nu het blad beveiligen moet je het vinkje bij vergrendelde cellen selecteren weghalen.

Nu kan een gedeelte wel en een gedeelte niet gewijzigd worden
 
Mja, maar dat kan ik dan nog niet automatisch doen m.b.v. de macro om de bladen te beveiligen. En dat is nu juist de bedoeling..
 
Als je de rode regel toevoegd aan onderstaand stukje van je macro lukt dat wel.
Code:
    For Each sht In ActiveWorkbook.Worksheets
    If sht.Visible = False Then
    sht.Visible = True
    End If
    [COLOR="#FF0000"]sht.Range("B2:C4").Locked = False[/COLOR]
    Next
Wijzig wel naar de juiste range.
 
Beste Rudi,

Nu zijn idd een paar cellen niet beveiligd, maar omdat het werkblad op zich wel beveiligd is, kan ik er nog steeds geen afbeelding in plakken.

Als ik het werkblad handmatig beveilig bij 'Controleren', 'Blad beveiligen' en dan 'Objecten bewerken' aanvink, kan ik na het beveiligen wél afbeeldingen in het werkblad plakken. Als ik de beveiliging er d.m.v. de macro op zet neemt 'ie het vinkje bij 'Objecten bewerken' niet mee en kan ik dus geen plaatje plakken.
 
Beste Marco9999,

Je kan ook via vba de beveiliging eraf halen de afbeelding laten plakken het bewuste tabblad en vervolgens het
wachtwoord er weer op laten zetten.

Een klein voorbeeldje om de beveiliging erop of eraf te halen.

Code:
With Worksheets("NAAM WERKBLAD")
.Unprotect "Wachtwoord"
'HIER JE SCRIPT OM TE PLAKKEN
.Protect "Wachtwoord"
End With

De code moet je uiteraard nog wel even aanpassen aan je eigen document.

Groet Neuz
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de hulp, maar het was nét niet wat ik wilde.
Na wat puzzelen en uitproberen heb nu dit in VBA gezet, en nu werkt het wel. Blad is (en blijft) beveiligd maar het blijft wél mogelijk een afbeelding erin te plakken.

Code:
    For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
    ws.Protect Password:="wachtwoord", DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:=True
    Next ws

Groet,
Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan