Geen beeld bij nieuwe onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboymark

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Berichten
69
Ik heb gisteren nieuwe onderdelen ontvangen die is besteld had bij alternate:
-amd 6000
- Foxonn a690vm2ma
- 2x 1024 mb
- videokaart 8600gts

Nu heb ik dit allemaal in elkaar gezet maar wanneer de computer opstart heb ik geen beeld maar ik hoor een korte piep en een lange piep die zich de hele tijd herhalen?
 
Dit is de uitleg van de piepjes. Dus in jouw geval even het geheugen controleren. Even eruit en er weer in doen. Als je 2 geheugenbankjes hebt eerst even 1 erin doen en testen.

Let ook op als je 2 geheugenbankjes gebruikt je bij sommige moederborden Slot 1 en 2 moet gebruiken en bij andere weer Slot 1 en 3.

Nog even een tip als je weer eens een nieuwe topic aanmaakt. Zet daar een korte beschijiving in van je probleem. Dus iets van PC wil niet starten en geeft piepjes ipv Help. Dan is het voor iedereen direct duidelijk wat het probleem is.

Uitleg Piepjes

Award and Phoenix BIOS:

1 korte piep : Normaal
2 korte piepje : CMOS error
1 lange piep en 1 korte piep: Geheugen error
1 lange piep en 2 korte piepjes: Videokaart error
1 lange piep en 3 korte piepjes: Toetsenbord error
1 lange piep en 9 korte piepjes: Moederbord error
Lang en continue piep: geheugen niet geïnstalleerd
korte continue piep: Defecte voeding


AMI BIOS:

1 korte piep: DRAM flash error
2 korte piepjes: DRAM ECC check error
3 korte piepjes: Geheugen error
5 korte piepjes: CPU error
6 korte piepjes: Keyboard error
8 korte piepjes: Videokaart error
9 korte piepjes: Moederbord error
1 lange piep en 3 korte piepjes: Bad DRAM
1 lange piep en 8 korte piepjes: Videokaart error
 
Laatst bewerkt:
ik heb ddr2 en ik vind ze er inderdaad erg los inzitten maar kan dit ook verklaren waarom ik geen beeld heb??
 
Topictitel aangepast aangezien Help niks over je probleem zegt
 
ik heb ddr2 en ik vind ze er inderdaad erg los inzitten maar kan dit ook verklaren waarom ik geen beeld heb??

Als ze er los in zitten dan is dat zeker niet goed. Je moet ze voorzichtig proberen aan te drukken maar let wel goed op ze kunnen er maar op 1 mannier in. Je moet even goed kijken dat ze er recht en diep genoeg inzitten en daarna de wiite blokjes vast klikken om het gegeugen vast te zetten.

Dat je geen beeld hebt kan zeker een oorzaak hebben doordat de geheugentest niet goed gaat. Hij komt dan niet door de POST heen.


POST
Elke BIOS voert bij het opstarten van de computer een POST-routine uit (Power-On Self-Test) om de status van de hardware te controleren. Hij test de ROM programma's, systeemgeheugen, processor (CPU), 128 bytes van de CMOS instellingen, aanwezigheid van andere ROM-chips (op o.a. de videokaart). Na alle testen zal de routine op de harde schijf aangeroepen waarmee het besturingssysteem geladen kan worden. Uiteraard pas nadat alle testen succesvol zijn afgesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan