Geen beeld, geen 'bieb'

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
132
Hallo,

Ik heb hier een oude PC staan waar ik vandaag een nieuw 512 mb ram kaartje voor heb binnen gekregen.
Alles aangesloten, wil de PC opstarten maar.... geen beeld.
Nu heb ik al eea geprobeerd (HDD los gehad, alle sloten geprobeerd...) maar helemaal niks helpt.
Deze PC is al redelijk op leeftijd dus misschien ligt het daar aan.

Bij het opstarten krijgen de HDD's, fans etc wel stroom. Echter geen biebjes (weet niet meer of dat moest).
Nu is dus mijn vraag: Kan ik dit nog oplossen of is het einde oefening?

M.v.Gr.,
Bob
 
Hoi,

Wat me niet duidelijk is heb je geheugen bij geplaatst of alleen met nieuwe geprobeerd en geef de aanwezige hardware en nieuw geheugen eens op misschien wordt het dan duidelijker voor ons. eerder wel piep bij opstarten?
 
Deze PC heeft een keer als ''donor'' voor een andere pc gespeeld, maar daarbij was het moederbord + videokaart kapot dus die is nu weg..
Na een jaartje heb ik deze weer uit de kelder gehaald voor FreeNAS, maar er zat geen geheugen in dus die heb ik moeten bestellen.

RAM geheugen: 512 MB 133 mhz
1x 20 gb hdd + 1 x 40 gb hdd
ASUS CUSL2-C

Fans draaien, alle kabels zitten goed, ik weet het echt niet meer... :confused:

Ik heb helaas dus ook geen idee meer of er piepjes waren bij het opstarten (volgens mij wel maar...)
 
Hoi,

Oke moederbord ondersteund inderdaad genoemde geheugen en is gelijk het max. maar zie geen videokaart erbij ? Zou eens een bios reset overwegen en is er wel een systeemspeaker aanwezig?
 
Euhmm, sorry Videokaart is Asus V7100.
Hoe doe je een BIOS reset zonder beeld?
Ik was al aan het overwegen om op te starten zonder HDD en zonder BIOS batterij...

Ik heb wel losse speakers? (3,1 inch)

Als ik het RAM eruit haal, hoor ik wel 1 biepje...?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee dat bedoelde ik niet met systeemspeaker Zie bijlage en kijk of op getoonde conector een speakertje zit. en met een bios reset bedoel ik inderdaad de bios batterij eruit en ook de stekker ui wcd .
Oke dan heb je toch een syteemspeaker dan ben ik bang dat geheugen toch niet helemaal met moederbord samenwerkt doe toch eens een bios reset.

Kijk ook eens in de manual je moet voor geheugen switches op een bepaalde stand zetten kijk even of deze volgens schema en geheugen wat je hebt goed staat
 

Bijlagen

  • Asus.PNG
    Asus.PNG
    28,4 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Zie nog even de aanpassing in vorig bericht.
welke processor heb je?
 
Laatst bewerkt:
Nu ik even terug aan het denken ben:
Deze PC heeft nooit op 512 mb maar altijd op 256 mb gedraaid.
Misschien zit hier een setting verkeerd met voltage ofzo
 
JAAAAAAA, dat was inderdaad het probleem.
Het blauwe blokje recht boven op het moederbord moest op 2, 3, 5 aan staan.
Je bent geweldig: mega thanks!!
 
Manual gezien ? welke processor heb je en welk geheugen precies?

Oke zie dat het al gelukt is fijn om te lezen en geen dank tot de volgende keer:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan