Geen internetverbinding via WIFI USB Stick

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Beste,

doordat mijn ingebouwde Wifi op mijn vaste pc niet meer werkt heb ik deze uitgeschakeld en een USB Wifi adapter gekocht.
USB WIFI adapter
Deze werkte in eerste instantie maar nu krijg ik een geel uitroepteken bij mijn Wifi icoon onderaan in windows.

Ik ben zogezegd verbonden met mijn modem maar heb geen internet vanaf modem naar buiten.
Nochtans staat mijn laptop van het werk op ditzelfde punt en deze heefft wel internet. Ook onze smartphones hebben interne.

Wat kan het probleem zijn.
enkele screenshot in bijlage

Probleem oplosser uitvoeren helpt niet.

Mvg,
Chris

Proleem Wifi.JPG

netwerkeigenschappen.JPG

Wifi instellingen.JPG
 
Zo te lezen zijn de DNS servers niet bereikbaar. Je kunt proberen of je modem een ingebouwde DNS heeft en dus als DNS adres 192.168.0.1 invullen, of gebruik een publieke DNS als 1.1.1.1 of 8.8.8.8
 
In verkenner wordt een extra CD station zichtbaar en van daaruit kan je de driver installeren.

Het kan ook voorkomen, dat je in de instellingen van de router nog toestemming moet geven voor gebruik van Internet of een HTML protocol in een lijst. De router heeft een URL adres en deze kan op de onderkant staan, in een handleiding of is op Internet op te zoeken.
 
In verkenner wordt een extra CD station zichtbaar en van daaruit kan je de driver installeren.

Het kan ook voorkomen, dat je in de instellingen van de router nog toestemming moet geven voor gebruik van Internet of een HTML protocol in een lijst. De router heeft een URL adres en deze kan op de onderkant staan, in een handleiding of is op Internet op te zoeken.
Ik begrijp niet goed wat ik hiermee moet doen :-(
Via mijn telenet zie ik de instellingen maar wat ik waar moet toevoegen weet ik niet
 
"Mijn Telenet" is de instellingen en status pagina van de provider. U kan voor instellingen van de router het adres ervan invullen in de adresbalk van de browser. Bij mijn KPN modem is dat 192.168.2.254. Dat router adres staat onder op de router en/of in de handleiding. Het wachtwoord en de gebruikersnaam zijn vaak beide "admin" en kunnen bij een eerste gebruik veranderd moeten worden. Op de verschillende pagina's is Toestemmingen en Protocollen of Apparaten makkelijk te vinden.
 
Hoi, net contact genomen met de leverancier en ze zullen mijn geld retourneren.
Volgens hen ligt het aan de adapter zelf.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan