geen uitgaande mail mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinmom

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
28
Hallo,
Ik hoop dat ik de vraag op de juiste plaats heb gezet.
Sinds vorige week hebben we versatel adsl met voetbalkanaal en vanaf die dag is er geen uitgaande mail meer mogelijk.
De rest werkt overigens wel naar behoren.
We zijn er inmiddels achter hoe dit komt namelijk door de virusscanner.
Als we deze uitzetten kunnen we wel mail verzenden.
Alle inkomende berichten komen wel binnen.
Wie weet hoe dit opgelost kan worden?
Het is een beetje lastig om elke keer dat je een e-mail gaat versturen de virusscanner uit moet zetten.
Bij de permanente bescherming hebben we de uitgaande e-mail ook al uitgezet.
Verder het e-mailaccount verwijderd en weer opnieuw aangemaakt maar niets helpt tot nu toe.
Een andere virusscanner is toch niet de enige oplossing ?
We werken met microsoft office outlook 2003.
De virusscanner is panda platinum 7.07.02
Alvast bedankt !
 
Geplaatst door twinmom

Inmiddels erachter gekomen dat door van de firewall van panda komt als ik alleen deze uitzet kan ik wel mail versturen.
Is het dan ook op te lossen door de firewall van windows xp te activeren?
Zo js, hoe doe je dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt waarschijnlijk in Panda ook wel instellen dat bepaalde uitgaande data niet wordt geblokkeerd.

Mocht je dit niet kunnen vinden dan kun je inderdaad de XP firewall voor je internetverbinding inschakelen en de Panda firewall uit. Dit inschakelen kan, als je Service Pack 2 hebt, bij het beveiligingscentrum in het configuratiescherm. Heb je SP2 niet dan raad ik je aan je Windows up te daten. Mocht je dat niet willen dan kun je de firewall instellingen vinden bij de eigenschappen van je internetverbinding.
 
Geplaatst door RGTMO
Je kunt waarschijnlijk in Panda ook wel instellen dat bepaalde uitgaande data niet wordt geblokkeerd.

Mocht je dit niet kunnen vinden dan kun je inderdaad de XP firewall voor je internetverbinding inschakelen en de Panda firewall uit. Dit inschakelen kan, als je Service Pack 2 hebt, bij het beveiligingscentrum in het configuratiescherm. Heb je SP2 niet dan raad ik je aan je Windows up te daten. Mocht je dat niet willen dan kun je de firewall instellingen vinden bij de eigenschappen van je internetverbinding.


Bedankt voor je antwoord, we hebben SP2 op de pc staan dus we gaan de firewall van xp erop zetten.
Wat mij betreft ia de vraag beantwoord, weet alleen niet hoe dat groene vinkje achter de vraag komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan