Geen verbinding met statisch IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

internett

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
62
Hallo,

Als ik een dynamisch IP adres gebruik krijg ik om de 30minuten een disconnect van een paar seconden, dit is erg iritant bij online gamen. Dit probleem heb ik al langer maar dat heb ik toen opgelost op mijn oude laptop door een statisch IP adres te gebruiken. Nu heb ik een PC en ik heb weer hetzelfde probleem, alleen als ik nu een statisch IP adres probeer te gebruiken heb ik geen verbinding. Als ik vervolgens op problemen oplossen klik staat er dat de DHCP server niet actief is. Ik heb geen idee wat dit is maar als ik vervolgens op oplossen klik doet mijn internet het weer wel maar ben ik dus weer terug bij een dynamisch IP adres.

Wat me opvalt bij de instellingen bij IPV4 is dat er ook al is mijn IP adres dynamisch, er wel altijd iets ingevuld staat bij standaardgateway, dit was bij mijn laptop niet zo.


Bij voorbaat dank :)
 
Je zorgt er wel voor dat het statische adres buiten het bereik van de dynamische adressen ligt ?
 
Hoe doe ik dat? Ik type gewoon alles over wat ik vind bij cmd > ipconfig/all
 
In je router geef je aan binnen welk bereik de dynamische adressen moeten liggen welke uitgegeven mogen worden.
Wanneer je een statisch adres gebruikt mag dit niet binnen de range van de dynamische adressen liggen omdat IP adressen anders dubbel gebruikt kunnen worden wat gegarandeerd tot problemen leidt.

Aangezien het per router verschilt waar deze instelling zit kan ik je dat niet precies vertellen, dat moet je echt zelf even opzoeken in de routerinstellingen.
 
Ik heb al veel verschillende geprobeerd nu, van .1 tot .254 and het blijft hetzelfde :(
 
Gooi de netwerkverbinding weg van je pc en maak hem opnieuw aan.....
 
Ik ben admin, het is mijn pc :p

Ik heb 'm verwijderd en opnieuw aangemaakt... Ik zie niet precies in hoe dit moet helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan