Geen WiFi met dongel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0166

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2011
Berichten
54
Geachte allemaal,

Sinds gisteren heb ik problemen met 2 computers, allebij computers zijn HP met een Wifi dongel van Netgear.
Ik heb gisteren de SSID aangepast waarbij het wachtwoord ook alleen is het probleem nu dat ik niet meer op internet kan komen. Tenzij ik ipconfig /release en ipconfig /renew doe. Verder ziet het netwerk als volgt uit: 2 laptops, 4 Android telefoons, 1 iPad en 1 WiFi printer. Op alle genoemde apparaten is er geen enkel probleem.

Wie o wie zou mij met dit probleem kunnen helpen? Aangezien mijn vader aankomende zaterdag echt aan de slag moet op de HP computer.

Vriendelijke groet,

Joey
 
Eerst de pc uitzetten, de router uitzetten, paar seconden wachten, router aanzetten, wachten totdat die weer helemaal online is en dan de pc aanzetten. Kijk of dat oplevert dat je wél weer automatisch een ip-adres krijgt.

Tijs.
 
Doe het dan even zo (op die HP computers):
a. Open Netwerkcentrum, klik (in de linker marge) op Geavanceerde draadloze adapter instellingen (of zoiets: Er moet verschijnen de lijst met wifi netwerken waarvan de gegevens bekend zijn).
Verwijder al die wifi netwerken uit de lijst.
b. Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), klap Netwerkadapters open en verwijder de Netgear wifi adapter. Zet niet het vinkje om de driver te verwijderen.
Herstart de pc. De adapter zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Verbind opnieuw met je wifi netwerk en kijk of het dan beter/makkelijker gaat.

Tijs.
 
Geachte,

Het probleem is verholpen en is als volgt: Ik heb de dns handmatig ingevoerd en werkt zo op deze manier wel!
Op de eerste HP computer werkt het wel via lan kabel. Maar nog steeds via wifi..
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste tips nog uitgeprobeerd? En wat kwam daar uit?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan