gegevens bij bepaalde waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rootz

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
20
Hoi Ik heb een vraagje

Ik heb een tabel met gewichten van bepaalde apparaten.
Nu wil ik in een query de kosten gaan bepalen voor verzending van die ene doos. Die kosten varieren tussen het totaal gewicht.
Doos van 1 tot 10 kilo = 10 Euro.
Doos van 11 tot 15 kilo = 12 EURO
enz. enz enz...


Nu heb ik (IIf(Nz([Gewicht];0) Between 1 And 10,99;10,00)) geprobeerd
Maar deze beperkt zich tot 1 rij. Ik wil juist alles in 1 rij.
Ken dat?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; ik vermoed dat je met 'rij' een record bedoelt, maar dan nog snap ik dit nog steeds niet.
Maar deze beperkt zich tot 1 rij. Ik wil juist alles in 1 rij.

Wat ik vermoed: je hebt een (doorlopend?) formulier, waarin je een niet-afhankelijk tekstveld hebt gemaakt met deze formule als besturingselementbron.
 
Beste Octa

Nee ik heb nog geen formulier. Bedoel je hiermee dat dit uitsluitend via een formulier kan?
Het liefst zet ik het later in excell vandaar de query. Mijn collega's werken hiermee echter de uiteindelijke database komt wel in Access.

De query bestaat uit *gewicht* uit de tabel producten. Daarnaast heb ik EXPR1 gemaakt met de formule (IIf(Nz([Gewicht];0) Between 1 And 10,99;10,00))
Alles wat nu aan deze creteria voldoet komt in de rij staan van EXPR1. De rest van de cellen zijn leeg tenzij ik naast EXPR1 een EXPR2 maak met andere criteria ( Between 11 and 15 ) bijv. De gegevens die daar aan voldoen komen dan in de rij EXPR2. Ik heb nu 3 rijen
Wat ik wil is alles in 1 rij ( bijv EXPR1, de naam verander ik later, dit is even voor de uitleg ).
 
Nee, je hebt niet altijd een formulier nodig. Maar omdat je het woord 'rij' gebruikt, snap ik niet gelijk wat er wordt bedoelt. Nu vermoed ik dat je in een query de prijs per record wilt zien, ongeacht wat het gewicht is. Ik zou daar een opzoektabel voor maken waarin je het gewicht opzoekt. Ik heb daar een voorbeeldje van, dat je denk ik wel kunt gebruiken.
 

Bijlagen

  • Waarde In Range opzoeken.rar
    10,8 KB · Weergaven: 18
Ja, ik denk dat ik hier wel mee uit de voeten kan.
onwijs bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan