• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens ophalen ander werkblad+linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelleer

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Berichten
16
gegroet excel-experts,
ik ben bezig met een analyse voor mijn stage en nu loop ik tegen een probleem aan.
mijn excelbestand(zie bijlage) bestaat uit 3 onderdelen, namelijk:
- Frontpage (hier komt alle informatie op terug)
- Invulblad Competitors
- Invulbladen verschillende branches

In Cel B1 kun je een bepaalde concurrent selecteren(data->gegevens valideren->enz.) en daaronder komt dan de informatie over die concurrent. als je een concurrent selecteert, dan zie je in welke branches en welke regio's die actief is. bijvoorbeeld:
Concurrent A is actief in branche 1,2,3 en in regio's a,b en c. Nu zou ik graag willen dat met behulp van een formule de gegevens over de verschillende branches naast de info van de concurrent komen te staan( in kolom F op de frontpage van de bijlage)

dus als concurrent 1 actief is in branche 1,2 en 3 en regio a,b en c, dat dan de gegevens van de verschillende tabbladen worden opgehaald en worden weergegeven.

Dit gaat mijn pet echter ver te boven, dus vandaar dat ik jullie hulp inroep hierbij. mochten er onduidelijkheden zijn over mijn uitleg of bijlage, dan kun je altijd even een mailtje sturen

Bij voorbaat dank,
Robin
 

Bijlagen

  • voorbeeld markt.xls
    53,5 KB · Weergaven: 37
Hallo Robi,

Ik geloof, dat je de vraagstelling nog wat nader moet specificeren.

Welke gegevens wil je uit de Branche bladen ophalen?
Waar precies wil je deze dan weergeven?

Verder nog: Je werkboek heeft een referentie naar een additioneel werkboek (model concurrentie etc.cls). welke invloed heeft dat op je werkboek?

Suggestie:
Maak een extra werkblad 'Variabelen', dat je reserveert voor het gebruik van constanten, lijsten en tabellen. Dat maakt mogelijk het werkboek overzichtelijker. Daarin je zet je dan bij voorbeeld een lijst met de branches, regio's etc.

Gelukkig maak je al (ten dele) gebruik van ranges met vaste namen: Dat maakt je werkblad beter leesbaar voor derden, maar later ook voor jezelf!

JanM
 
Hoi Jan,
de referenties die in het werkblad staan naar een ander bestand, zijn niet relevant. Ik heb het voorbeeld alleen gemaakt om privacy-gevoelige informatie niet op het internet te zetten.
Wat betreft de branche bladen, wil ik eigenlijk het volgende:
je kiest een concurrent, bij de info staat dat deze bijvoorbeeld actief is in de Dairy en Tobacco en in de regio's China, Mexico en Benelux. Het zou dan de bedoeling moeten zijn als door een soort formule de gegevens van de hierboven genoemde regio's van het tabblad Dairy worden weergegeven. en natuurlijk de gegevens over de regio's van het tabblad tobacco.
je krijgt dan dus in feite info over:
Dairy in China
Dairy in Mexico
Dairy in benelux
en natuurlijk hetzelfde voor de Tobacco branche.
Deze info zou dan opgehaald moeten worden van de desbetreffende tabbladen (dairy en tobacco) en neergezet moeten worden op de frontpage en dan naast tekst in kolom E (dus dan bijvoorbeeld Dairy+regio's in F,G en H en De tobacco daar weer achter)

ik hoop dat het nu beter gespecificeerd is.


groet,
Robin
 
Had wederom even wat anders te doen.

Als ik het goed begrijp, is mijn bijgewerkte versie de basis van wat je wilt.

Ik heb een extra (hulp-)werkblad toegevoegd. Daarin met behulp van de combinatie van VLOOKUP en MATCH (Ned: VERT.ZOEKEN en 'sorry weet ik niet ik heb eng versie Excel')

Door de resultaten geconcateneerd in de betreffende cellen te plaatsen komt je resultaat.
Met nog wat controles op aanwezigheid kun je dat nog verfraaien..
Ik hoop dat dit is wat je zocht

JanM
Bekijk bijlage voorbeeld markt-2.xls
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan