gegevens uit acces in 1 formulier koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marixan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
1
Graag zou ik weten hoe je gegevens uit een acces/excel bestand, en meerbepaald verschillende kolommen kan koppelen naar één formulier. Zodanig dat ik dan alle gegevens in één keer kan afdrukken !
 
Ik snap je vraag niet helemaal, dus graag wat meer informatie. Dat begint al hier:
Graag zou ik weten hoe je gegevens uit een acces/excel bestand
Je stelt de vraag in het Access forum, dus ik ga er gemakshalve maar van uit dat je een database hebt gemaakt. Heb je daar koppelingen in gemaakt naar Excel tabellen? Moet ik dat zo lezen? Of importeer je de Excel gegevens in Access tabellen?

verschillende kolommen kan koppelen naar één formulier
Is relatief simpel: maak een query waarin je de tabellen (maakt niet uit of dat tabellen in Access zijn of gekoppelde Excel tabellen) zet waaruit je de velden nodig hebt, en zorg er vooral voor dat die tabellen correct gekoppeld zijn. Sla die query op, en baseer je formulier op die query.
Bedenk wel dat je in een Excel koppeling nooit gegevens kunt muteren, maar daar was je dan waarschijnlijk al achter.
Dit:
Zodanig dat ik dan alle gegevens in één keer kan afdrukken!
moet je echt totaal vergeten! Niet doen! Als je output wilt, zoals een afdruk, maak dan een rapport. Die zijn daar voor. En als het toch alleen om output gaat: waar heb je dan een formulier voor nodig? Want die query kan onder hetzelfde rapport worden gehangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan