gegevens uit ander programma importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo21

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Berichten
32
Beste mensen,

Ik heb in een tekenprogramma bepaalde maten staan die ik in mijn VBA programma wil krijgen. Vanuit dat tekenprogramma kan ik een link maken naar die waarde, ik weet alleen niet hoe ik dit dan in VBA verwerkt krijg.

In excel kan ik met-> speciaal plakken, een verwijzing naar die maat maken, kan zoiets ook met VBA?

Groet Leo
 
met

Code:
With createobject("Autocad.application")

-------------------
end with
 
Heey snb,

Bedankt voor je reactie, alleen als ik create object doe heb ik toch nog niet een verwijzing naar een specifieke maat? Zou je je reactie iets kunnen toelichten?

Groet Leo
 
Ik zie in mijn kristallen bol niet waar jij in het tekenprogramma wat hebt staan. Daarom kan ik alleen maar aangeven hoe je via VBA toegang tot je tekenprogramma kunt realiseren.
 
Ik heb in mijn vba code het volgende staan:

Sub SE()

Dim objApp As SolidEdgeFramework.Application
Dim objDoc As SolidEdgeFramework.SolidEdgeDocument
Dim FullName As String

FullName = "C:\test.par"

Set objApp = CreateObject("SolidEdge.Application")
objApp.Visible = True

Set objDoc = objApp.Documents.Open(FullName)

End Sub

Met deze code roep ik mijn tekenprogramma op en open ik het juiste bestand, uit dit bestand wil ik dan een aantal maten importeren. Maar hoe kan ik dan verwijzen naar een specifieke maat, want ik heb met deze code al toegang tot het tekenprogramma toch?

Aan de hand van dit weet jij nog steeds niet waar ik mijn maten heb staan, maar als ik van die maat een link maak, kan ik deze dan ergens invoegen in VBA ?

Groet Leo
 
hmldijk op het solidedgeforum heeft niet teveel kaas gegeten van VBA.

het best/snelst:

Code:
Sub tekenopen()
    With GetObject("C:\test.par")
        ---------
    end with
End Sub

Ik weet niet of solidedge ook een VBA-bibliotheek heeft.
Dat kun je nagaan in de VBEditor bij extra/verwijzingen.

Dan kun je daar nagaan hoe de eigenschappen die jij wil overdragen naar Excel benoemd worden.
 
VBA heeft wel een bibliotheek voor SolidEdge part type library,

volgens mij slaat hij dit dan op C:\\Program files\ solid edge V20\program\part.tlb

Maar ik zou nu echt niet weten wat ik moet doen om naar een maat te verwijzen, mijn excuses voor mijn onwetendheid.

Ik pobeer nu als code:

[L8] = "C:\Program files\ solidedgeV20\program\Poelie_verhouding2.par'!'!VIEW 2 0,183438 -0,039823 0,227899 0,183438 0,184993 0,227899 -0,000000 0,000000 1,000000 -0,027486 0,105823 1615,000000 1009,000000 902,267870 807,500000 504,500000.tlb"

Dat laatste gedeelte heb ik gekopieerd uit de link die volgt als je solid edge linkt aan excel. Maar als ik dit doe zie ik in cel L8 hetzelfde staan als wat ik in VBA heb ingevuld, i.p.v. een waarde.
 
Kijk eens of je het bestand solid edge V20\program\part.tlb hier kunt plaatsen.

Kijk in de VBEditor (alt-F11), sla op F2 en je ziet een overzicht van alle elementen in solid Edge met hun eigenschappen als je die groep selecteert.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt snb,

Als ik in die VBE editor kijk, krijg ik eerst die lijst te zien met alle elementen, en als ik dan relationships angel selecteer krijg ik in de onderste balk dit te zie:

Const AssemblyAssemblyRelationshipsAngle= 32777 (&H8009)
Lid van SolidEdgeConstants.AssemblyCommandConstants

Maar hier wordt ik ook niet echt veel wijzer uit. Welk bestand moet ik proberen om te uploaden? gewoon de tekening die ik gemaakt heb?

Groet Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan