• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een lijst halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

josdebrouwer

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
Berichten
43
Hoi,

Ik wil gegevens uit een lijst halen, op basis van 1 criteria.

zie mijn voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Gegevens uit een lijst halen.xlsx
    33,7 KB · Weergaven: 66
Probeer eens een draaitabel. Wel even het goede gebruik van kolomkoppen toepassen. En er een echte tabel van maken.
 
Of een matrix formule, zoals deze in A5, invoeren met CTRL-SHIFT-ENTER (niet gewoon ENTER), gekopieerd naar rechts t/m D5 en naar beneden t/m A7-D7:

Code:
=ALS(RIJEN(A$5:A5)>AANTAL.ALS(Blad1!$A$1:$A$20;$A$1);"";INDEX(Blad1!$A$1:$D$20;KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$1:$A$20=$A$1;RIJ(Blad1!$A$1:$A$20)-RIJ(Blad1!$A$1)+1);RIJEN(A$5:A5));KOLOMMEN($A5:A5)))

Zie bijlage.
Bekijk bijlage Gegevens uit een lijst halen MB.xlsx
 
Of met kolomkoppen en een hulpveld met formule in Blad1!E2 en gekopieerd t/m E20:
Code:
=SOM(Blad1!E1;--(A2=Blad2!$A$1))

zodat in Blad2!A5, gekopieerd naar rechts t/m D5 en naar beneden t/m A7-D7, volstaan kan worden met een gewone formule:
Code:
=ALS(RIJEN(A$5:A5)>Blad1!$E$21;"";INDEX(Blad1!$A$2:$D$21;VERGELIJKEN(RIJEN(A$5:A5);Blad1!$E$2:$E$21;0);KOLOMMEN($A5:A5)))

Zie bijlage.
Bekijk bijlage Gegevens uit een lijst halen - met hulpvelden MB.xlsx
 
In Excel 2007 of hoger kan je de formule inkorten tot.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!A$1:A$20;KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$1:$A$20=$A$1;RIJ($A$1:$A$20));RIJ()-4));"")
 
Hoi,

Sorry voor de late reactie, allen bedank voor de oplossing, wat voor mij de makkelijkste is ga ik gebruiken.

bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan