• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit tabbladen samen voegen in 1 tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoemie1985

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
302
Ik heb hier een test document.
Mij vraag is nu hoe krijg ik de gegevens van week 1 en week 2 in het tabblad jaar totaal?
in het orginele document gaat het om +/- 52 tabbladen
en daarbij gaat het dus alleen om de totalen van elk kenteken en chauffeur etc.

in week 1 dus bijvoorbeeld zie je achter kenteken br-jt-10 achter uren staan tot week 3 en tot weekend 16 (tot betekent totaal ;-) )
nu is dus de bedoeling dat de uren en kilometers van elke week onder de betreffende week nummers in op het tabblad jaar totaal komen.
hoe krijg ik dat het makkelijkste voor elkaar?
mooiste zou zijn dat hij eerst kijkt naar het kenteken en dan naar de rij er achter in de week tabbladen.
Dus in jaar over zicht staan alle kentekens onder elkaar en eventueel nieuwen komen er onder.
maar als in week 3 bijvoorbeeld een kenteken eerst in A13 staat maar in een ander Tabblad op A15
moet hij dus op tabblad jaar totaal wel de gegevens achter het betreffende kenteken zetten.

ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is, voor meer info vraag gerust :)
 
Hoi sjoemie,

Een paar vragen:
1) Mogen de namen van je tabbladen hernoemd worden?
2) Mogen de namen op rij vier aangepast worden zodat ze gelijk zijn aan vraag 1?
3) Staan de kentekenplaten altijd op dezelfde regel over alle 52 tabbladen heen? Met andere woorden; vallen er wel eens auto's af of komen er wel eens auto's bij?

'k Heb niet veel tijd, maar mijn idee is om met de functie INDIRECT te gaan werken.
Groeten,

Richard
 
1. tabblad namen mogen op zich wel veranderd worden, zolang ze maar herkenbaar zijn als week nummer
2. die namen mogen wel aangepast worden, zolang het maar te herkennen is als week nummer.
3. als het nodig is dat kentekens op een vaste plaats moeten staan dan is dat wel mogelijk.
Maar het kan inderdaad zijn dat er af en toe auto's wegvallen omdat ze of kapot of verkocht zijn bijvoorbeeld en er kunnen natuurlijk nieuwe auto's bij komen.

en dit alles geldt dus ook voor de chauffeurs en magazijn medewerkers enzovoorts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
toevallig een idee hoe ik dat moet aanpakken of hoe dat werkt met dat indirect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb die indirect formule nu aardig onder de knie.

Maar weet iemand toevallig ook of het mogelijk is dat de formule kijkt naar de kolom met kentekens en dan kijkt naar het totaal aantal kilometers of uren en die dan in de juiste week kolom op tabblad jaar totaal plaatst?
dus dat het uiteindelijk niet uit maakt of kenteken 33-GH-BT in cel A5 staat in week1 en misschien in week16 in cel A27?
want dan is het tenminste mogelijk om een kenteken te verplaats of verwijderen als hij na een bepaalde week of verkocht is of tijdelijk uit de running.


ik ben ook de volgende formule tegen gekomen =INDEX(INDIRECT(E134&"!$A$69:$A$89");VERGELIJKEN($A$135;INDIRECT($E$134&"!$A$69:A89");0);$E$134)
, is er iemand die mij kan uitleggen wat deze precies doet?
 
Laatst bewerkt:
Iemand een oplossing voor mijn probleem of die uitleg kan geven over de formule.
met name bij de chauffeurs komt het voor dat ze op een verschillende plek staan en of dat er wat weg zijn en nieuwen er bij komen.
 
sjoemie,

kun je de stand van zaken tot nu toe als bijlage plaatsen?
 
Bekijk bijlage test overzicht.xls

bij deze, ik heb het nu al zover dat ik een lijst met namen krijg bij chauffeurs, nu moet eigenlijk op de plek van die naam dus het totaal komen.
mooiste zou zijn de week en zaterdag en zondag gescheiden.
En die van de kentekens eigenlijk ook dat hij kijkt naar de kenteken en dan naar de totalen die er achter staan.
want heb het nu bij de kentekens zo, dat hij kijkt naar het tabblad en dan gegevens uit de kolom totaal in het vakje plaatst en verder dus niet naar het kenteken zelf.

dus mocht in kolom A een kenteken van plaats gewisseld zijn merk je daar niks van in die jaar totaal.
 
sjoemie,

in de bijlage heb ik op de week tabjes een kolom toegevoegd: kolom B
In kolom B staat deze formule:
Code:
=rij()
die heeft het regelnr als resultaat.

Dat regelnr zoek ik in het totaalblad op mbv vert.zoeken en dat is weer onderdeel geworden van de indirect functie.

Kijk maar eens of dit je op het juiste spoor zet.....
 

Bijlagen

  • test overzicht (hs).xls
    682 KB · Weergaven: 79
Die werkt inderdaad goed, nu alleen nog 1 klein probleempje.
als ik die functie gebruik in het orgineel, als dan in 1 van de weken een bepaalde kenteken niet voorkomt geeft hij de code #N/B weer en in de totaal kolom komt dan ook #N/B te staan.
Is er misschien iets wat ik kan toevoegen aan de functie/ formule zodat hij daar of een nul neer zit of gewoon blanco laat, zodat dus hij dus weer het totaal weer geeft :)
voor de rest is hij perfect.:thumb:
jullie hebben me echt uit de brand geholpen! :D

2e probleem is dat een chauffeur soms ook als bij rijder rijdt.
nu komt dezelfde info als bij chauffeurs hier te staan.


Ik gebruik je code nu op deze manier, maar wat doet die A:B en 2;0 ????
=INDIRECT(E$175&"!P"&VERT.ZOEKEN($A185;INDIRECT(E$175&"!A:B");2;0))
 
Laatst bewerkt:
antwoord op je laatste vraag:

A:B verwijst naar kolom A en B
2 betekent dat de waarde uit de tweede kolom (hier kolom B) genomen moet worden
0 wil zeggen dat naar een exacte match gezocht wordt

rest volgt zsm

in D4:
Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT(D$4&"!K"&VERT.ZOEKEN($A5;INDIRECT(D$4&"!A:B");2;0));0)

2e probleem volgt ...
 
Laatst bewerkt:
zo simpel als het is :) met die als.fout maar was er zelf niet op gekomen :eek:
tot zover in ieder geval bedankt, nu dus nog iets voor het 2e puntje :)
voor de rest werkt het perfect.
 
is het bijvoorbeeld mogelijk dat de formule ook eerst kan kijken of de naam van de chauffeur onder het kopje chauffeur of bijrijder of magazijn staat?
dus stel piet is maandag en dinsdag chauffeur en donderdag en vrijdag is is hij bijrijder.
dan moet je dus op het tabblad jaar totaal onder bijrijder het totaal aantal uren als bijrijder van hem kunnen zien en onder chauffeur de totaal uren van de dagen dat hij dus als chauffeur is in gevuld. zelfde geld dus ook voor magazijn. :)
 
even een kick, want kom er nog niet uit hoe ik dat met die 2e rij gegevens moet doen.
moet ik dan toch met een verschillende naams aanduiding werken?
dus de eerste bijvoorbeeld chauf.jansen noemen en de 2e bijr.jansen?
 
iemand toevallig nog een idee voor mijn probleem met het plaatsen van gegevens wie achter de 2e dubbele waarde staan?
 
antwoord op je laatste vraag:

A:B verwijst naar kolom A en B
2 betekent dat de waarde uit de tweede kolom (hier kolom B) genomen moet worden
0 wil zeggen dat naar een exacte match gezocht wordt

rest volgt zsm

in D4:
Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT(D$4&"!K"&VERT.ZOEKEN($A5;INDIRECT(D$4&"!A:B");2;0));0)

2e probleem volgt ...

weet jij toevallig al iets voor het 2e probleem? Ik kom er helaas niet uit.
ik kan wel de rijen gaan scheiden maar het kan soms zijn dat een rij weg valt en soms ook weer wat bij komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan