• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

john seits

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
4
Goede morgen beste leden,

Ik kom er niet uit.
Via gegevensvalidatie moet gegevens van blad 2 A1 worden overgenomen naar blad 1 A1.So far, so good.
Maar gelijk als ik op blad 2 A1 klik , moet ook de gegevens uit blad 2 B1 automatich mee worden overgenomen naar blad 1 B1.
En daar gaat het bij mij mis.
Wie kan mij hier ff mee helpen zodat ik verder kan..???

Groet,John
 
Voorbeeld

Spreekt vvor zich

John
 

Bijlagen

  • KM REG 2014 - 31 AUG - 31 DEC - kopie.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 33
Voorbeeld gegevensvalidatie.

Beste EA,
Hierbij het gevraagde voorbeeld.
Alleen gaat om de gevraagde info in cel n3 - p3, en v3 en x3 en komen uit tabblab objecten cel a1 en b1.
Gaarne je hulp hierbij.
Hoe de info in cel n3 en v3 te krijgen snap ik....om hoe dan tegelijk de info in p3 of x3 te krijgen snap ik helaas niet.

John
 

Bijlagen

  • KM REG 2014 - 31 AUG - 31 DEC - kopie.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 33
Gegevensvalidatie

Dankt voor je reactie.

Maar helaas bestaan er ook mensen die hier de ballen verstand van hebben,zoals ik, en hetgeen dat je net schreef ervaren als chinees.
Tuurlijk ben ik blij met alle hulp, maar het moet voor mij wel verstaanbaar zijn.
 
gegevensvalidatie

Dank je wel ,
Dit is wat ik zocht...maar waarom selecteerd hij objectnr 10000.....Jan niet..?????

John
 
gegevensvalidatie

Met voorbeeld
 

Bijlagen

  • KM REG 2014 - 31 AUG - 31 DEC - kopie.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 22
Het is dan ook wel handig dat je iets in het voorbeeldje zet waaruit blijkt dat je al iets hebt geprobeerd. En dat je even laat zien waar het goed en/of fout gaat.
 
Gegevensvalidatie

Ik heb idd de formule gebruikt en geprobeerd,heb echter de verkeerde file op het forum gezet.
Dank voor de moeite die is genomen om mij te helpen.
john
 
Gegevensvalidatie

Ware het niet dat.Bekijk bijlage KM REG 2014 - 31 AUG - 31 DEC - TEST.xlsx
De objectnrs heb je op tekst gezet.Dit werkt nier alsje bc nr 60000 hebt.Dan moet ge standaard instellen.
De objectnrs volgorde is willekeurig.
Enig idee waarom dit is.
Heb kan toch niet zo zijn dat ik het steeds handmatig moet veranderen.
We spreken over zo`n 25000 regels aan info.

John
 
Ik snap je vraag niet goed.
De formule van Sylvester werkt perfect bij mij. De objectnummers mogen als tekst of standaard staan.
Objectnummer 7000 vind hij wel niet terug omdat het bereik in de formule maar gaat tot F6 en object 7000 staat op A7.
Pas de formule eens aan naar deze.
Code:
=VERT.ZOEKEN(N3;OBJECTEN!$A$2:[COLOR="#FF0000"]$F$100[/COLOR];2;ONWAAR)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan