gegevens van querry naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

proatbuul

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
63
daar was ik weer.

ik heb een vraagje. in een tabel houd ik de resultaten bij van een diploma. aan dit diploma heb ik een querry gehangen omdat er zaken berekend moeten worden. nu valt het me op dat de berekende velden niet in de tabel worden geplaatst maar in de querry blijft staan.

kan ik de gegevens laten vermelden in de tabel zodat ik van tijd tot tijd de querry kan opschonen. anders staan gegevens twee keer genoteerd.

als dit kan hoe doe ik dat dan. ik ben maar een beginner dus alle hulp is welkom.

groet

proatbuul
 
Tja, je berekende velden in de query kunnen nooit zo in je tabel komen. Je kan een tabelmaakquery hiervoor maken, of via een formulier, op basis van je eerste query, maken, en zo de aanpassingen maken in het formulier. Maar je info is eigenlijk nogal summier. Geef even meer info graag.
 
Ben in al mijn enthousiasme al een poosje bezig om voor de jeugdafdeling van de voetbalclub een date base te maken. Nu hebben wij een voetbaldiploma ontwikkeld en wil ik graag de gegevens bijhouden.

op een aantal van deze onderdelen hebben we een formule toegepast die extra punten toe kend bij hoge scores. Hiervoor heb ik een query gemaakt. op basis van de query heb ik weer een formulier gemaakt met een opdrachtknop om een diploma uit te printen. dit alles werkt prima. Maar heb ik een record ingevuld en sla deze op dan vult hij niet de gegevens die berekend worden op in de tabel wel alle losse gegevens.

bijv. voor een onderdeel penaltyschieten is de waarde * 25. dus ik voor bijv 20 in dan wordt die 20 wel genoteerd maar de uitkomst 500 niet.

het formulier is gemaakt op basis van de query

groet

proatbuul
 
We kunnen nu niet weten hoe je query er uitziet, maar als je daarin zet bvb. penalty:[je veld]*25 dan kan je dit toch overnemen in je formulier.

anders plaats de db even hier, kunnen we even kijken. wem max 100kb gezipt.