• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevenslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2020
Berichten
4
Hallo, de gegevens (gegevensvalidatie) waaruit je kan kiezen in een cel kan ik selecteren en dit werkt. Maar eens ik mijn bestand afgesloten heb en opgeslagen, is bij het opnieuw openen dit weg.
De gemaakte keuze uit mijn lijst staat er nog maar kan verder is mijn pijltje voor te kiezen weg en kan niets meer selecteren.
Mijn bedoeling is een standaard pagina te maken, waarbij er dus in de cellen kan gekozen worden uit een door mij geselecteerde lijst. Maar na het opslagen zijn mijn keuze lijsten weg.
Wat doe ik verkeerd?
 
Chris, welkom op Helpmij.nl!

Kun je je bestand eens plaatsen (ontdaan van evt "gevoelige"info)?
 
op de gele plaatst wil ik de keuzelijst weer geven met een pijltje van de gegevens van de 2de tab
 

Bijlagen

  • week 20.xls
    251,5 KB · Weergaven: 52
en welke gegevens moeten zichtbaar worden?
Die op tabblad producten of die op Blad1?
 
de gegevens van producten zouden in de lijst moeten komen om te kiezen. Mijn keuzelijst staat dus in het zelfde bestand.
 
Laatst bewerkt:
Chris,

zie bijlage.

Als dit wel werkt, dan komt dat doordat ik een benoemd bereik (naam=productenlijst) gemaakt hebt op tabblad producten.

Welke versie van Excel gebruik je? In (alleen oudere?) versies kun je alleen verwijzen naar een lijst op een ander tabblad als je een benoemd bereik maakt
 

Bijlagen

  • week 20 (hs).xls
    264,5 KB · Weergaven: 33
ja dit werkt, ook na bewaren en terug openen. Bedankt. Werk met excell 2010. maar had een totaal nieuwe versie gemaakt en daar gaat het ook mee. Zal in het oorspronkelijke ergens iets afgevinkt hebben ofzo!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan