ThimKoemans
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 6 okt 2015
- Berichten
- 3
Hi all,
Ik krijg van mijn manager regelmatig de opdracht om grote (400+) lijsten met gegevens vanuit Word naar Excel te verplaatsen.
Dit gaat vaak om lijsten met een naam, functie, land en bedrijfsnaam.
voorbeeld van 2 gegevens:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bijenkorf (Jan Janssen) Nederland - Meeting Planner
Bijenkorf (Jansje Janstra) Nederland - Account Manager
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bovenstaand is het geval. De woorden zijn niet afgescheiden door tekens (meestal), er staan ook vaak enters tussen.
Mijn vraag is als volgt:
Is er überhaupt een mogelijkheid om dergelijke gegevensbestanden vanuit Word naar Excel te verplaatsen, waarbij elk woord een eigen cel krijgt?
Het is namelijk mijn opdracht om zowel voor- als achternaam, functie, bedrijf en land van herkomst een eigen kolom te geven binnen Excel.
Kopiëren als object et cetera is allemaal geen probleem, je kunt dan alleen geen merge bouwen.. Dat is dus geen optie.
Jullie zouden me meerdere uren overtypen kunnen besparen!!
Met wanhopige, vriendelijke groet,
Thim Koemans
Ik krijg van mijn manager regelmatig de opdracht om grote (400+) lijsten met gegevens vanuit Word naar Excel te verplaatsen.
Dit gaat vaak om lijsten met een naam, functie, land en bedrijfsnaam.
voorbeeld van 2 gegevens:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bijenkorf (Jan Janssen) Nederland - Meeting Planner
Bijenkorf (Jansje Janstra) Nederland - Account Manager
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bovenstaand is het geval. De woorden zijn niet afgescheiden door tekens (meestal), er staan ook vaak enters tussen.
Mijn vraag is als volgt:
Is er überhaupt een mogelijkheid om dergelijke gegevensbestanden vanuit Word naar Excel te verplaatsen, waarbij elk woord een eigen cel krijgt?
Het is namelijk mijn opdracht om zowel voor- als achternaam, functie, bedrijf en land van herkomst een eigen kolom te geven binnen Excel.
Kopiëren als object et cetera is allemaal geen probleem, je kunt dan alleen geen merge bouwen.. Dat is dus geen optie.
Jullie zouden me meerdere uren overtypen kunnen besparen!!
Met wanhopige, vriendelijke groet,
Thim Koemans