• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie/lijst (dropdown) uit ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

joscho56

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
25
Binnen eenzelfde excel bestand kan ik via gegevensvalidatie prima uit de voeten om de dropdown lijst te maken (ook al staan de gegevens in een ander tabblad). Mijn probleem is dat ik nu een persoonsgebonden excelsheet heb. In deze sheet moet diverse gegevens van een persoon komen te staan (adres, telefoonnumer etc.). Al deze gegevens staan in een los excel bestand. Wat ik nu nodig heb, is dat vanuit de persoonsgebonden excelsheet via de dropdown (gegevensvalidatie/lijst) de personen benaderd kunnen worden die in het losse bestand staan opgenomen. Bijv. in de persoonsgebonden excelsheet wil ik via een dropdown een achternaam kunnen selecteren van de persoon die ik nodig heb; via VERTIKAAL.ZOEKEN kan ik dan de bijbehorende gegevens (adres etc) bijvoegen.

Ik krijg het niet voor elkaar om via Gegevensvalidatie het andere excel bestand te benaderen. Is hiervoor een oplossing? :eek:

Al vast bedankt,
Johan
(Office 2007)
 
Via Namen beheer.
Geef een naam aan je validatiebereik.
Maar daar moet dus ook het bestandsnaam met extensie voor.
Bv: Naam; =[Bestand2.xls]Blad1!$C$1:$C$10

Beide bestanden moeten wel open staan.
 
Validatie probleem opgelost

Harry,

enorm bedankt; dit was de oplossing. Ik kan nu weer verder.:thumb:

Groet
Johan


Via Namen beheer.
Geef een naam aan je validatiebereik.
Maar daar moet dus ook het bestandsnaam met extensie voor.
Bv: Naam; =[Bestand2.xls]Blad1!$C$1:$C$10

Beide bestanden moeten wel open staan.
 
Harry,

enorm bedankt; dit was de oplossing. Ik kan nu weer verder.:thumb:

Groet
Johan

Graag gedaan Johan,

Dit was je eerste vraag zag ik.
Wil je voor je verder gaat, deze dan als opgelost zetten. :)
Bvd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan