Gehele Acces document beveiligen na openen

HMDH

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
180
Beste forum,

is het mogelijk om een geopend Acces document alsnog te beveiligen met een wachtwoord om verder te gaan?

Ik heb een Acces document dat in het startmenu van mijn PC als eerste opstart en opent.
Dit document is voor mijn clubje.
Maar ik wil niet dat onbevoegde verder in dit geopende document kunnen werken.
Ik stel me zo voor, dat als het document op het scherm geopend is, dat er dan middels een Pop-up venstertje om een wachtwoord wordt gevraagd.
Kan dit?
 
Dat kan, maar een geoefende Access gebruiker kan daar altijd een omweg voor vinden. Best is om het bestand zelf met een paswoord te beveiligen en niet zomaar open te laten staan op je PC.
 
Dit bedoelde document wordt alleen gebruikt/ bediend door ondeskundige Acces gebruikers.
Hoeft ook geen fortnox beveiliging te worden.
Gaag zoals ik heb gevraagd.
 
Dat kan inderdaad. De meest elementaire vorm van ‘kraken’ (database openen met <Shift> ingedrukt is prima te beveiligen, en een startformulier op basis van geregistreerde gebruikers is prima te maken. Daarbij kun je bijvoorbeeld voor bepaalde gebruikers bepaalde formulieren beschikbaar stellen, en bepalen of een gebruiker mag toevoegen, muteren en/of verwijderen.
Zoals Noella al zei, is een database altijd wel te kraken, maar afhankelijk van het doel en je gebruikers (waarom zouden ze je database om zeep willen helpen?) kun je met een ‘normaal’ beveiligde database prima werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan