@Lady42 : ik heb alle berichten nog eens vanaf nummer 1 tot en met de laatste doorgelezen en dan wordt een topic van een dag of wat oud, soms toch wel weer wat duidelijker.
Voor mijzelf ben ik eruit waar je problemen aan liggen, nu jij nog.............
Dat ik er wel uit ben komt eigenlijk door de inbreng van iedereen die in jouw topic wat heeft gepost.
In de berichtjes 18,22 en 5, staan namelijk hele interessante dingen.
zo kan de melding die je kreeg met betrekking tot "device drivers" en 'bad behavior' PRECIES slaan op datgene wat je oren waarnemen. Krakend geluid bij SOMMIGE weergaves.
Berichtje 18 \:
Bij 1 pc krijg ik het volgende te lezen:
Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.
En de andere dus ook dezelfde boodschap.......
Daarmee kom ik gelijk op berichtje 5 en 22. Jammer dat je in bericht 5 al niet aangaf dat bijv. Youtubefilmpjes goed worden afgespeeld. Ik neem aan dat het afspelen van een simpel stukje muziek rechtstreeks vanaf een W W W link óók geen problemen oplevert?
Berichtjes 22 en 5:
Berichtje 22:
1 ding word mij zo langzamerhand wel duidelijk, het probleem moeten wel de TV kaarten zijn in beide pc's. Als ik iets afspeel in bv Youtube, dan klinkt het helemaal normaal, maar als ik de TV aan heb of opgenomen programma's bekijk dan is het geluid krassend en brommend en dat geld voor beide computers. Ik heb al naar de instellingen gekeken, maar alles staat goed, maar stel ik deínstalleer de tv kaarten en stel ze helemaal opnieuw installeer, dan is dat geen garantie dat het geluid dan wel goed werkt, dus wat nu?
Berichtje 5:
- álle geluiden slecht, ook de Windows systeem geluiden, muziek, internet (Youtube), of alleen maar een deel van voornoemde opsomming? windows geluiden zijn goed,muziek en tv kaart en de opnames daarvan zijn vanaf een bepaalde datum gestoord, de 1 vanaf eind december en de ander sinds ongeveer 2 dagen
Dan kan ik eigenlijk niets anders concluderen dan dat de oorzaak voor 100% in de TV kaarten zit. Nuance aanbrengend : hoeft niet persé in het hardwarematige deel van de kaarten te zitten, maar zal eerder een driverkwestie zijn. Heb je al eens overwogen om de drivers te DOWNGRADEN naar een vorige versie? Wellicht dat juist een (automatische of door jouzelf binnengehaalde update op beide machines een probleem heeft veroorzaakt.
Het fijne voor ons die met jou mee willen denken, is het feit dat het probleem zich bij twee machines voordoet en ook nog min of meer in dezelfde tijd zijn ontstaan. Daar de machines weinig met elkaar gemeen hebben én het feit dat ándere geluiden / muziek wél goed worden weergegeven, kan ik mij niet voorstellen dat er iets anders aan de hand is, dan een driverissue met de TV kaarten.