Geluid niet echt helder (beetje meer hoge tonen)

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Kan ik de hoge tonen iets beter laten horen?
En beetje minder lage tonen?
Is dit in te stellen?
Situatie nu:
2 geluidboxen via kabel naar pc.
 
Goh, kun je nog minder informatie geven? Wat ben je aan het afspelen? Welk programma gebruik je daarvoor? Wat voor boxen zijn het (actief, passief)?
 
Sorry,
Gebruik de boxen voor o.a. msfs2020. (Flightsim)
youtube.

Passieve boxen denk ik

Zie foto20240104_000345.jpg
 
Kan nog steeds niet zien wat voor soort boxen het zijn. Je kan beter een plaatje van de achterkant maken, waar vermoedelijk de knoppen zitten.
 
Je kan nog een equalizer downloaden, die het algemene geluid van je pc instelt. Deze bijvoorbeeld, die ben ik nu aan het testen. En ziet er goed uit :).
 
Als het gewone luidsprekers zijn dan moet je in ieder situatie eigenlijk voor twee paar verschillende gaan. Dat geeft zo veel betere klank.
Omdat ik altijd slechte koptelefoons heb, gebruik ik het equalizer programma FxSound. Tot nog toe vind ik het de beste.
 
reactie met fotos
 

Bijlagen

  • 20240104_003804.jpg
    20240104_003804.jpg
    446,2 KB · Weergaven: 6
  • 20240104_003815.jpg
    20240104_003815.jpg
    685,3 KB · Weergaven: 6
voorkant
 

Bijlagen

  • 20240104_004604.jpg
    20240104_004604.jpg
    574,1 KB · Weergaven: 3
Als het gewone luidsprekers zijn dan moet je in ieder situatie eigenlijk voor twee paar verschillende gaan. Dat geeft zo veel betere klank.
Moet je eens uitleggen, want hier snap ik geen jota van. Je wekt de indruk dat je twee verschillende speakers moet gebruiken? Lijkt mij een waanzinnig (en slecht) idee :).
 
fxsound geinstalleerd.
scheelt al degelijk.

ga

Equalizer APO​

ook proberen
 
Daar ga ik niet op in. Mij te intimiderend.
Dit is een versterkt setje en de opstelling zal het verschil maken. Een equalizer programma kan de rest doen. Versterkte luidsprekers zijn trouwens niet duur. Zou je niet het hoog dat je wilt kunnen horen.
 
Ik zou met deze speakers, als het geluid je niet bevalt, een equalizer installeren. Je hebt nu twee tips daarvoor gekregen. Of je ze vervangt ze door échte monitoren. Ik heb zelf KRK RP7, en die bevallen mij meer dan uitstekend. Maar ik gebruik ze dan ook voor eigen muziek opnames, en dan wil je neutrale speakers hebben die niet kleuren :).
 
KRK RP7, dat is prachtig
thanks
reviews eens bekeken, klasse
 
Logitech Z625 zijn ook best prima uit de doos. Geen studiokwaliteit maar voor die prijs kan er weinig tegenop
 
Terug
Bovenaan Onderaan