Gembird WNP-RP-002 geeft 2 mb/s af router 20 mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikk12

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2014
Berichten
6
Goedemiddag,

Lees al een tijdje me op het forum en vaak vind ik het antwoord oko gelukkig. Topsite :thumb:

Echter nu heb ik geen oplossing kunnen vinden.
Ik heb op zolder geen of zeer slecht draadloos internet, dus besloten om een Gembird WNP-RP-002 te kopen. Niet veel geld en goede recensies.
Mijn draadloos internet Ziggo geeft minimaal 20 Mb/s af, ik heb de WIFI Repeater aangesloten. Tot hier ging alles nog naar wens.

De Repeater geeft 2 Mb/s af en dat is echt traag.
Waar kan het aan liggen? Wie kan mij helpen.

Extra info
Afstand tussen Router en repeater is max 10 meter
waar ik de repeater geplaats heb is er goed wifi bereik.
ik heb WPS gebruikt?
zelfs als ik naast de repeater sta dan is de verbinding nog steeds 2 Mb/s
 
Kan je een andere beveiligingstype kiezen?
 
Naast ziggo modem minimaal 20 mb/s

Op zowel de Samsung note 3 en iphone 4 is de snelheid traag. En juist die ga ik het meest gebruiken. De laptop enkel gebruikt om verbinding in te stellen.
 
Heb juist op het knopje van wps gedrukt om een veiligere verbinding te realiseren. Ik kan nergens lezen dat wps de verbinding trager maakt? Maar wellicht zonder proberen ook een optie ?
 
Met wpa-2 dan, maar de plaats waar de repeater geplaatst is, DAAR moet nog wel een goede ontvangst zijn.
Een zwak signaal herhalen blijft ZWAK.
 
Dan ga ik vanavond even met wpa2 proberen. Locatie van de repeater heeft goed bereik. Bedankt tot zover !
 
Heb je handleiding?
Heb je installatieprocedure helemaal af kunnen ronden. Toegang tot repeaterconfig?
 
Ja ja en ja
Ik heb 'm nu niet als repeater maar met een lan als zelfstandig zendpunt ingezet, maar kom nog steeds max tussen de 7 en 10 mb/s uit ?
Afstand tussen zolder en repeater is maar 1 verdieping...
Lan is wel via powerline in dit geval maar ook dat zou niet mogen uitmaken toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan