• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde.als met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

denez

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
31
Goedemorgen,

Op dit moment ben ik bezig om een spreadsheet te maken in Excel waarbij ik graag zou willen dat Excel mij een gemiddelde waarde teruggeeft als deze aan twee voorwaarden voldoet.
In de bijlage heb ik een voorbeeldje gedaan waarbij ik een gemiddelde.als functie gebruik om de gemiddelden oud en nieuw terug te geven als deze aan een bepaald kostenplaats voldoet, dus 1 voorwaarde.
Maar nu wil ik graag dat het gemiddelde wordt gegeven als deze aan de voorwaarde van kostenplaats voldoet en als er bij opmerking 'ja' staat ingevuld. Dus dan moet Excel de waarde bij kostenplaats en opmerking 'nee' negeren.
Zou iemand mij hierbij verder kunnen helpen? Ik had al geprobeerd om deze functie in een als-functie te nesten, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Dennnis
 

Bijlagen

  • testcase.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 48
Voor in H9:

Code:
=GEMIDDELDEN.ALS($B$2:$B$7;$A$2:$A$7;G9;$D$2:$D$7;"Ja")

De rest kun je zelf wel invullen nu:D
 
Zo simpel kan het zijn :shocked:
Ik wist niet dat die functie bestond. Onwijs bedankt!
Topic kan op slot..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan