• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal zou naar een percentage moeten verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis123

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
12
Hallo,

Ik zou graag een aanpassing willen maken in onze marge calculatie als volgt:

De hoogte van een getal bepaalt een percentage. bv als het getal groter dan 100 is, maar kleiner dan 200 dan zou er 25% moeten worden gekozen. En groter dan 200, maar kleiner dan 300 is 20%.

Nu heb ik een apart tabblad opgemaakt waarbij de getallen onder elkaar staan en de percentages in het vak daarlangs. Nu zou ik dus een verwijzing willen waarbij als getal x groter is dan 100, maar kleiner dan 200, dan is het vak x, waarbij het percentage wordt overgenomen.

Kan iemand mij op weg helpen, dan kan ik daar alvast mee starten en misschien een betere uitleg verschaffen indien nodig.

Bedankt,
 
Excel kent geen vak x. Gebruik juiste benamingen zoals kolom, rij, cel en plaats een relevant voorbeeld.
 
Excel kent geen vak x. Gebruik juiste benamingen zoals kolom, rij, cel en plaats een relevant voorbeeld.

Mijn excuses, ik ben niet zo bedreven in de programmatie en termen van excel, ook al gebruiken wij het dagelijks.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 24
Geen probleem :)
Zet dit eens in C11:
=VERT.ZOEKEN(B11;$A$1:$B$6;2;WAAR) * 100 & "%"

Het * 100 & "%" gedeelte mag je ook weg laten als je de eigenschappen van C11 instelt op percentage met 0 cijfers achter de komma.
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem :)
Zet dit eens in C11:
=VERT.ZOEKEN(B11;$A$1:$B$6;2;WAAR) * 100 & "%"

Het * 100 & "%" gedeelte mag je ook weg laten als je de eigenschappen van C11 instelt op percentage met 0 cijfers achter de komma.


Super, bedankt man.. Knap hoor, zo even uit de mouw schudden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan