• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gevens excel mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
64
Er is veel geschreven over mailen vanuit excel maar het lukt mij niet. Ik wil als ik een werkblad opsla direct een mail laten versturen. Dit lukt nu maar dan wordt het gehele werkblad als bijlage verzonden. Ik wil gegevens uit excel direct in de mail zetten. Wie kan mij helpen? Van blad "melding" wil ik de gegevens uit de cellen A3, B3, A7, B7, A13 en B13 in tabelvorm direct in de mail laten zetten.
 

Bijlagen

  • invulblad3.xlsm
    24,2 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Verkeerd bestandje. nr3 is voor de beveiliging. Nr4 is voor het mailen
Bekijk bijlage 288409

En wat werkt er niet?
Doe het eens zo:
Code:
    Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("melding").Copy
    With ActiveWorkbook
        .SendMail "db*****@caiway.nl", "onderwerp"
        .Close False
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
 
Laatst bewerkt:
op deze manier krijg ik het blad als bijlage. ik wil de inhoud van een paar cellen in de mail hebben staan.
 
Maar dat werkt dus. Dat wilde ik even weten. Gebruik je Outlook om te mailen?
 
Zoiets?
(met outlook)
 

Bijlagen

  • invulblad (mail).xlsm
    27,5 KB · Weergaven: 73
Het is gelukt met de code zoals aangegeven door dotchie jack. Bedankt
 
Dat wegschrijven en verwijderen van de gegevens kan toch wel iets simpeler @dotchie?
Code:
With Sheets("melding")
Sheets("totaal overzicht").Cells(rows.count, 1).End(xlUp).Offset(1).resize(,7) = array(.[B3], .[B5], .[B7], .[B9], .[B11], .[B13], .[B15])
.range("b7,b9,b11,b13,b15:b21").ClearContents
 'of: '.range("b7:b21").clearcontents
End With
 
@ Hsv, tuurlijk, ik heb me alleen eventjes gefocust op de vraag van TS ivm het mailen.
 
@HSV
Dat wegschrijven en verwijderen van de gegevens kan toch wel iets simpeler @dotchie?
Code:
With Sheets("melding")
Sheets("totaal overzicht").Cells(rows.count, 1).End(xlUp).Offset(1).resize(,7) = [COLOR="#FF0000"][B]array(.[B3], .[B5], .[B7], .[B9], .[B11], .[B13], .[B15])[/B][/COLOR]
.range("b7,b9,b11,b13,b15:b21").ClearContents
 'of: '.range("b7:b21").clearcontents
End With
Nog nooit gezien, rangevalue in een array
 
@alphamax,.... je bent al een tijdje lid.

@allen,

Ik zou wel het mailadres verwijderen uit jullie bestandjes.
Voor het geval dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan