Gmail mails als gelezen labelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnovd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb outlook 2007 ingesteld als mailclient. Ik wil dat mijn mails die ik lees in outlook ook als gelezen worden aangeduid in Gmail. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat zoiets niet lukt,je moet actief bij Gmail ingelogd zijn wil je je berichten als "gelezen"markeren.
Edit: Je kunt ook je outlook-account bij Gmail importeren,dan raak je nooit meer je mails kwijt! (maar dat weet je waarschijnlijk al)
 
Laatst bewerkt:
bij windows live mail lukt dit wel, dus normaal zou het bij outlook ook wel moeten lukken, alleen weet ik niet hoe :confused:
 
Sorry dan weet ik 't ff niet,werk nooit met Outlook 2007 wel met Live Mail.
 
bij windows live mail lukt dit wel, dus normaal zou het bij outlook ook wel moeten lukken, alleen weet ik niet hoe :confused:

In Outlook:

Menu: Extra > Accountinstellingen...
Dubbelklik op de Gmail-account
Knop: Meer instellingen...
Tabblad: Geavanceerd
Controleer: 'Een kopie van berichten op de server achterlaten'
Vinkje weghalen als dat er staat.
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 78
Hallo,

Ik heb outlook 2007 ingesteld als mailclient. Ik wil dat mijn mails die ik lees in outlook ook als gelezen worden aangeduid in Gmail. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!

Ik heb 2000+ mails bij @gmail staan, automatisch kan dat niet wat je wil, gewoon zo nu en dan alle mails of het eerste gedeelte als gelezen beschouwen, dat is één van de opties van gmail. Als mail client en browser gebruik ik trouwens seamonkey van mozillia.org, kan je ook doen, downloadable van mozilla.org, geen kopzorg meer met windows explorere, alles in één programma, browser, mail client, composer en adresboek.

Hoe je dat moet instellen staat bij gmail onder settings->pop en forward etc. Er staat precies beschreven hoe je dat met outlook moet doen, seamonkey is wel aardig maar je kan outlook blijven gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Beste Arno, Mik en 'Vink',

Mail die (nog) niet geopend is, staat bij Gmail in Postvak IN
Nadat de mail geopend is, komt deze terecht in Alle berichten (ofwel door gmail de 'archiefmap' genoemd)

Hetzelfde gebeurt standaard, wanneer berichten eenmaal zijn binnengehaald in Outlook.

Je kunt dit echter anders regelen bij de instellingen onder Gmail.
Naast de eerder door mij aangegeven 'controle' in Outlook, kan je vervolgens inloggen bij Gmail en controleren hoe de instellingen staan (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Alle bovenstaande adviezen niet opvolgen.

Het tijdperk van POP3 moet maar eens afgelopen zijn.

IMAP is de toekomst. In tegenstelling tot POP3 haalt deze techniek geen berichten van de server naar je client en verwijderd ze niet van de server maar synchroniseert hij met de server.

GMail ondersteunt IMAP dus gebruik het ook.

In je browser naar https://mail.google.com/mail/?shva=1#settings/fwdandpop en schakel IMAP in.

De rest staat hier uitgelegd: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77689

Wanneer je klaar bent met het instellen van je account zullen je berichten binnendruppelen.
Klik je er dan eentje aan die je nog niet gelezen had dan zal hij zowel in Outlook als op gmail.com als gelezen staan :)

Extreem handig wanneer je meerdere apparaten gebruikt voor het lezen van je e-mail.

Heb hier zelf mijn accounts op mijn laptop ingesteld en op mijn iPhone.
Lezen op de iPhone is meteen gelezen in mijn inbox op mijn laptop.
 
Alle bovenstaande adviezen niet opvolgen.

Het tijdperk van POP3 moet maar eens afgelopen zijn.

IMAP is de toekomst. In tegenstelling tot POP3 haalt deze techniek geen berichten van de server naar je client en verwijderd ze niet van de server maar synchroniseert hij met de server.

GMail ondersteunt IMAP dus gebruik het ook.

In je browser naar https://mail.google.com/mail/?shva=1#settings/fwdandpop en schakel IMAP in.

De rest staat hier uitgelegd: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77689

Wanneer je klaar bent met het instellen van je account zullen je berichten binnendruppelen.
Klik je er dan eentje aan die je nog niet gelezen had dan zal hij zowel in Outlook als op gmail.com als gelezen staan :)

Extreem handig wanneer je meerdere apparaten gebruikt voor het lezen van je e-mail.

Heb hier zelf mijn accounts op mijn laptop ingesteld en op mijn iPhone.
Lezen op de iPhone is meteen gelezen in mijn inbox op mijn laptop.


oké
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan