Gmail & Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

WackOo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
Berichten
2
Hallo iedereen,

Sinds kort heeft mijn schoonvader een nieuwe laptop, omdat de oude aan zijn einde was gekomen.
Voor hem was het daarom eerst erg wennen om van WinXP en Outlook Express naar Win7 en Outlook 2010
te gaan, na zijn GMail ingesteld te hebben krijgt hij nu regelmatig de melding "Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken."
Ik kreeg zojuist een mailtje dat hij dit gister ong. 30 keer gehad heeft, het is een melding die je gewoon weg kan klikken maar
wel erg vervelend dat het zo vaak gebeurt.

Het nadeel is alleen dat ik hier na veelvuldig zoeken nog niks op heb kunnen vinden, is dit een instelling bij GMail of Outlook
welke veranderd kan of zal moeten worden? .. Zelf gebruik ik gewoon GMail.com, maar dit is voor mijn schoonvader niet handig.

Hopelijk dat iemand hier mij kan helpen, ieder geval al erg bedankt voor het lezen!
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Mag aannemen, dat je bij Gmail zelf ook IMAP geactiveerd hebt. Stel het account eens opnieuw in, dit dan weer in Outlook 2010 zelf.
Ik gebruik ook Outlook 2010 en Gmail, krijg een enkele keer die melding.
 
Klopt, ik zal zo meteen alle instellingen nog eens nalopen die hier staan, alles heb ik meerdere malen gedaan daarom dat ik ook een beetje
radeloos ben, gmail opnieuw ingesteld, outlook opnieuw ingesteld, ik zag ergens iets over een herstel functie binnen outlook, iemand hier
bekend mee?

---Edit

Zojuist de herstel functie even uitgevoerd, en nogmaals de gegevens gecheckt, alles is goed.
Kijken of de melding zich nu stil houd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij enkel op die laptop zijn mail leest. Kies dan voor GMail via POP3. Scheelt gezeur met IMAP.
 
Zie opmerking RogerS, inderdaad als het om één laptop gaat gewoon POP3 nemen.

Ook ik heb last van deze melding en ben er nog niet uit wat het veroorzaakt maar ik ga ervan uit dat de oorzaak bij Google c.q. de mailservers van Google/Gmail ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan