Goed systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessel

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
179
Hallo,

Ik wil een game computer waar ik ook een beetje videobewerking op kan doen,
Zou dit wat zijn:

Dark rock Advanced C1
PWM-aansluiting

Club 3D Radeon HD 7850 Royal Queen
DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFireX

AMD Phenom II X6 1045T
OPGA, "Thuban"

LG D2342P-PN LED
3D, HDMI

OCZ ModXStream Pro 600W
1x PCIe, 1x 6+2-pin PCIe

Cooler Master CM 690 II Lite
USB 3.0

ADATA AS510S3-120GM-C
SATA 600, S510, MLC, TRIM

ASRock 970 Extreme3
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX

Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
CMZ8GX3M2A1600C9, Vengeance

Sony Optiarc DDU1681S-0B

Dit kost me 915 euro incl. Monitor!
Gr. Jesse
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zou lekker pc'tje zijn, kijk anders een bij dell - alienware, krijg je ong. zo'n pc maar met betere processor en ram...
kijk bijlage Systeem Specificaties.jpg

Dit is een prima pc'tje die van jou
 
Ik weet het niet maar ik denk toch dat een Amd x6 1045T beter is dan een Intel Core 2 duo op 2,33Ghz...
Zijn samengestelde pc heeft 8GB Ram en diegene dat jij aanraad 3...
Hij wilt gaan gamen, dus ik denk niet echt dat wat jij voorstelde goed systeem is :p
 
De AMD Phenom x4 965 is bijna end-of-life en je kan ze alleen nog kopen bij alternate, maar dat is duurder dan de andere winkels. En voor zover ik weet is de x6 1100T (nog) niet te koop hier.
 
De x6 1100t is wel te koop.
voor gamen is de x6 1045 niks in vergelijking met de x4 965
 
Suleyman, de x4 965 is een vreter van energie en is bijna end-of-life zoals ik al zei
 
De Pc die jochem liet zien is van een goed en betrouwbaar merk maar verouderd. De totaal score is 3.3 (1 t/m 7.9) en je hebt een Intel Core Duo.

De AMD Phenom II 1045T is ook wat oud en langzamer dan de andere processors in dezelfde prijs.
Op het moederbord na is dit een uitstekend systeem. Het moederbord heeft namelijk een korte levensduur door dat hij 4+1 VRM heeft. VRM regelt het voltage en als daar een van kapot gaat is je hele moederbord onbruikbaar. Hoe meer VRMs je hebt, hoe minder ze belast worden, hoe langer de levensduur van je moederbord.

Ik denk dat deze bundel iets beter is. (en misschien wel goedkoper :)) http://www.alternate.nl/html/produc...75-M_LE_-_i5-3450_-_8GB/1018943/?tk=7&lk=4850
Dan kun je het geheugen ook laten zitten want dat zit hier in.

Een vereiste voor gamen (vind ik) toch wel een 2e gen Intel i5 of hoger.


Je voeding is ook twijfelachtig. Je hebt een grote videokaart die toch wel de nodige energie nodig heeft. Ik denk dat de voeding het net haalt maar als je nog een extra harde schijf/videokaart/wat dan ook aansluit, dan houdt hij het niet meer.
 
Wat wordt er hier een hoop onzin verkondigt zeg! Eerlijk waar....

- Die voeding is ruim, maar dan ook ruim voldoende! Je houdt nog zeker 250 watt over als het niet meer is....
- Het aantal VRM's maakt bijna niks uit voor de levensduur van je PC.... ik heb tot nu toe altijd 4 VRM's gehad, en dit werkte perfect met een 3.8Ghz X4 955 van 3.8Ghz, die overigens in combinatie met een HD6850 wordt gebruikt met een 430 watt voeding. De HD6850 verbruikt zelfs meer als de HD7850.
- De X6 1100T is prima voor gaming, en voor videobewerking helemaal want dat renderen kost erg veel kracht, en veel cores komen dan van pas.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B397470%5D=1&product%5B261243%5D=1&product%5B511637%5D=1&product%5B72617%5D=1&product%5B444348%5D=1&product%5B441092%5D=1&product%5B487563%5D=1&product%5B498006%5D=1&product%5B464715%5D=1

Voeding is groot zat, je CPU is een zuinige. Kast zorgt voor de broodnodige koeling, videokaart is lekker krachtig, geheugen heeft een lagere snelheid maar een veel lagere CAS latency wat de snelheid ten goede komt. De processor ondersteunt toch maar tot 1333Mhz volgens de Intel website.

Totaal verbruik PC met de verschillende kaarten:
http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/HD7870/HD7870-58.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het aantal VRMs regelen het voltage. Hoe meer VRMs je hebt, hoe minder druk er op één VRM staat. Zoals ik al zei, als er een kapot gaat is je moederbord kapot. Het betekent niet meteen dat je als je maar 4 VRMs hebt dat je moederbord zich na 2 jaar opblaast. Maar de kans is heel veel groter dan wanneer je er 8 ofzo hebt. Dus het heeft best wel veel met de levensduur te maken want zonder moederbord leeft hij niet :)

De AMD Phenom II X6 1045T klinkt heel mooi net zoals de rest van AMD (8-core / hoge frequentie) maar kijk ook eens naar de benchmarks. AMD weet het toch voor elkaar te krijgen om hele mooi producten neer te zetten (qua CPU) met hele lage resultaten. Zo scoort een Intel Core i5 2500k. Veel hoger dan deze AMD Phenom II X6 1045T.

Wat ik vertel is geen onzin, hoop dat je dat nu wel snapt :)
 
Ik zeg dat het aantal VRM's bijna niks uit maakt. Het maakt in zoverre niet uit dat je er niet op hoeft te letten, want de kans dat je moederbord klapt zonder dat je er aan prutst is bijzonder klein.

En ik zeg niet dat de 2500k niet goed is in gaming, ik zeg dat de 1100T óók goed is in gaming. Misschien niet zo goed als de 2500k, maar wel goed genoeg. Prima zelfs.

Maar dat van die voeding is wel klinkklare onzin... Op de andere gebieden hebben we, naar mijn mening, beide gelijk...
 
een behuizing met een beetje degelijke airflow zorgt er al snel voor dat het moederbord prima op temperatuur blijft
en zolang er niet word overgeklokt of Core's worden unlocked zal dit echt geen probleem zijn...
 
Hey
Ik wil deze post ffe. Heropenen
Wat denken jullie van dit GAME systeem?

Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Rood
600 Watt Cooler Master voeding
AMD Zambezi FX-4100 QuadCore
Standaard koeling
AsusM5A78L-M/USB3
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen
Corsair Force 3 SSD Hardeschijf120GB
DVD Brander Optical Disc Drive
AMD Radeon 7770 1GB
51-in-1 Cardreader
TP-Link 450Mbps Wifi kaart
 
dat is systeem is een budget game pc'tje in ieder geval veel zwakker dan de systemen die hier zijn voorgesteld
 
ik moest dit topic maar heropenen dus::

dit is mijn systeem:

CPUs Koelers
Zalman CNPS9900A LED
1 x

Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
SAPPHIRE HD6870 (11179-09-20G)
2x DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFireX 1 X


CPUs Socket 1155
Intel� Core� i5-2500K
FC-LGA4, "Sandy Bridge" 1 x

Monitoren
Samsung SyncMaster S22B350H
VGA, HDMI, Zwart/Rood 1 x

Voedingen
MS-TECH MS-N850-VAL
Value Edition 1 x

Behuizingen Midi Tower
Sharkoon T9 Value red edition
USB 3.0, Zwart 1 x

DVD-reWriters Serial-ATA
LG GH24NS70
12-x DVD-RAM schrijven, Zwart 1 x

Harddisks 3,5 inch SATA
Western Digital WD10EALX
SATA 600, Caviar Blue 1 x

Geheugen DDR3-1600
Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit
CMX4GX3M2A1600C9, XMS 1 x

dit wordt mijn game systeem,
het kost me €803,37
heeft iemand nog verbeteringen?

en de belangrijkste vraag:
wie weet hier een goed moederbord bij?
het moet niet teveel gaan kosten!

bedankt alvast!
 
de voeding is slecht hij is niet brons gecertificeerd en zal dan ook die 850watts niet leveren
een inefficiënte voeding betekent meer hitte en dat betekent ook meer geluids-overlast
koop een A-merk voeding Corsair Builder 500watt of Coolermaster ModXstream 500watts
 
ik heb dan nu deze gekozen:
Cooler Master GX-Lite 600
is dat goed?
sorry ben een beetje slecht met de voeding en de moederborden,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan