Goede plan van aanpak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
531
Hoi,

Ik heb nu een plan voor mijn pc build. Ik ga het de eerste 2/3 maanden doen met de Intel HD 4600 op de Intel i5 4670. Dan als ik jarig ben vraag ik alleen maar geld en daarvan koop ik een GTX 760. Is dit een goede aanpak? Ik vind van wel namelijk.

Mvg,

GamerTom
 
Je zult wel merken dat je zonder videokaart speelt in het begin
 
Die seagate HDD kun je beter omzetten naar een WD blue, deze zijn veel stabieler en betrouwbaarder. Kost je 5 euro meer maar scheelt je veel kopzorgen.
 
enne. Wat voor kopzorgen? anders kom ik boven het budget en ik wil er ECHT onder blijven.
 
De Seagate HDD's staan niet echt bekent om hun betrouwbaarheid, veel crashes en plotselinge 'melt-downs'. Die paar euro zul je er voor over moeten hebben. Je kunt beter die flitsende, niks toevoegende RAM van je inruilen voor iets goedkopers en zo onder je budget blijven.

EDIT: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B644973%5D=1&product%5B582388%5D=1&product%5B620115%5D=1&product%5B583113%5D=1&product%5B644482%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B567805%5D=1&product%5B555276%5D=1&product%5B528532%5D=1

EDIT: Die 1866 mhz RAM zal in die paar maanden dat je zonder GPU speelt zeker wel wat toevoegen maar daarna zeker niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Of ipv te besparen op je ram, kun je misschien je dvd brander eruit laten?

Die dingen gebruikt toch niemand meer anno 2014? :p
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoe heet kan een Intel i5 4670k worden totdat het niet meer verder kan? Ik wil hem graag overklokken met een Cooler Master Hyper T4. To hoeveel Ghz kom ik dan? 3.8? 4.0?

Mvg,

GamerTom
 
anders kan ik windows toch niet installeren? Of moet ik dan een ISO maken ofzo?
 
Als het alleen om die €5 euro gaat spaar je toch een maandje door? Je consumptie uitstellen is minder erg dan kopzorgen die je krijgt als je data dadelijk verloren is.
 
EDIT: Die 1866 mhz RAM zal in die paar maanden dat je zonder GPU speelt zeker wel wat toevoegen maar daarna zeker niet meer.
Laat nu net de snelheid van het geheugen voor gamers (vanzelfsprekend naast de videokaart) cruciaal zijn voor de spelperformance.
 
dus ik zou een iso kunnen maken? moet dat dan via een andere pc? en als ik de windows 8 cd daarin doe. Hoe maak ik dan de iso? en die via een usb of externe hardeschijf erop zetten
 
Ja, kan je op een andere pc, of een download en gewoon je license-key invoeren als die mogelijkheid er is.
Progje als ISO creator zou moeten volstaan.
Op een usb zetten, booten vanaf je usb en voila. Kosten bespaard op een dvd-brander! :thumb:
 
Laat nu net de snelheid van het geheugen voor gamers (vanzelfsprekend naast de videokaart) cruciaal zijn voor de spelperformance.
Het snelheidsvoordeel tussen 1333 en 1866 Mhz is te klein om zelfs gemeten te worden, RAM die op een hogere frequentie loopt presteerd soms zelfs minder http://www.anandtech.com/show/6372/memory-performance-16gb-ddr31333-to-ddr32400-on-ivy-bridge-igp-with-gskill

Alleen als je op de geintegreerde chip speelt zul je daadwerkelijk iets aan 'snellere' RAM hebben, of als je hele dagen aan het renderen, of hele dagen WinRar compressies uitvoerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan