Graag advies voor juiste IP camera die beelden (movies) moet kunnen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
132
Graag had ik een IP camera geplaatst met zicht op mijn auto die op oprit staat.
De LAN kabel en voeding (220V) zijn reeds aanwezig, nu nog de juiste camera vinden.
Deze FOSCAM FI9804W, http://www.ipcameracenter.be/product/377811/category-213093-ip-cameras/foscam-fi9804w.html lijkt me wel een goede en betaalbare keuze.

Is het ook mogelijk om met deze camera filmpjes op te nemen (zonder dat pc aanstaat) op een externe HD (NAS) wanneer er een beweging wordt waar genomen of neemt deze alleen afbeeldingen op die dan kunnen doorgestuurd worden naar e-mail of FTP.

Is deze NAS http://www.nascenter.be/product/385406/category-185102-nas/synology-ds214se.html een goede keuze voor deze camera?

De NAS is echter wel voor (beetje) later...eerst moet ik goed weg kunnen met de camera...daar zal ik al grijs haar genoeg van krijgen vrees ik...:p
 
De Foscam is prima. Kan alleen wel goedkoper als je hem zelf rechtstreeks uit China laat komen. Factoren die van invloed zijn op het resultaat. Instraling van wegverlichting. Verschil tussen de lichte en donkere stukken in beeld. Afstand waarover gefilmd moet worden. Gewenste detailniveau van de beelden. Vaste of beweegbare lens. Verwarmingselement.

Goede keuze dat je de Wifi niet gaat gebruiken. Is namelijk te omzeilen met een simpele Wifi Jammer.

Wat de Synology betreft. Deze is meer dan prima te gebruiken voor meer dan alleen maar de camerabeelden. Standaard zit er een licentie bij voor 2 camera's. Max. voor jouw model is 5. Eventuele extra licenties zul je bij moeten kopen.

De Foscams werken goed samen met de Synology. Op de Synology kun je zones instellen waarbinnen hij beweging detecteert. Hij bewaart daarnaast ook nog de beelden van vlak voor de beweging. Kan alarm geven via e-mail. Verder nog een gratis tool te downloaden van de Synology site waarmee je kunt aantonen dat de opgenomen beelden niet gemanipuleerd zijn. Kan handig zijn.

Stop wel 2*4TB schijven in je NAS. Goedkoop is duurkoop in deze, want na een tijdje zijn je schijven altijd te klein. Goede keuze is de WD RED 4TB (speciaal voor langdurig gebruik in een NAS).
 
Bedankt voor deze heel nuttige info :thumb: !

Ik ga hem hier in België kopen, liever wat eurokes meer betalen en zeker weten dat je naservice hebt moest er iets aan zijn.

Ik ga dus die camera kopen en proberen hier eerst wat uit wijs geraken... nadien zal het dus desbetreffende NAS worden.

Hopelijk kan ik dan ook hier op jullie hulp rekenen want dat zal ik wel nog nodig hebben denk ik....:rolleyes:
 
Het eerste serieus probleem is hier al...:confused:

Nadat ik extensie IPCAM heb geînstalleerd om zo live beelden te bekijken wat direct werkte sluit ik google chrome af.

Bij opnieuw opstarten van google chrome krijg ik echter popup melding dat deze extensie is uitgeschakeld daar deze niet uit de google store komt en onbetrouwbaar zou zijn... Nu kan ik dus geen beelden van IP camera meer bekijken.

Volgens deze link https://support.google.com/chrome/answer/2811969?p=ui_remove_non_cws_extensions&rd=1 is dit niet meer te herstellen want er staat duidelijk bij : Extensies die zijn uitgeschakeld, worden grijs weergegeven. U kunt deze niet weer inschakelen. Wat nu gedaan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan