• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Ik heb een berekening lopen in een cel, die uitrekend het verschil tussen tijden in 2 cellen. Dit werkt goed. Ik kwam online een file tegen die dit verschil laat zien als een grafiek in een cel. Hoe krijg je dit voor mekaar dat een bereking in een cel een grafiek word. Ik ga proberen een plaatje van de grafiek bij te voegen aan deze post.

voorbeeld.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel een sparkline geweest zijn. Die vind je - vanaf Excel 2013 als ik me niet vergis - op het menu Invoegen.
In de bijlage een screenshot uit Excel 2016.
Sparklines.png
 
Bekijk bijlage Demo1.xlsmIk denk niet dat het dat is, Ik heb even een voorbeeld gemaakt.

Ik heb dan ook meteen wat vragen over deze file.

Wat en hoe met die groene balk werkt, want vul maar eens twee tijden in op de groene balk.
Hoe die grafiek precies werkt .

Hoe kan ik hetzelfde maken vanaf een leeg excel blad en wat moet ik daar allemaal voor doen om het zelfde te krijgen als in deze file.

Heb hem even ingepakt met Winrar anders kreeg ik hem niet toegevoegd.

Even aangepast want de file deed het niet, nu wel dus.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan weet ik het ook niet.
En ik ben niet blij met de wending die dit onderwerp neemt:
Eerst kom je met een vraag die erg lijkt op de sparklines.
Dan plaats je een beveiligd (NOTA BENE!) bestand waar we dus niets mee kunnen met hele andere vragen: een groene balk is iets heel anders dan een grafiek.

Overigens: er moet een macro achter zitten.
Tot zover mijn bijdrage aan dit onderwerp.
 
Waar gaat het heen met deze maatschappij. Ik heb nooit verteld dat ik een Expert was en dan had ik hier mijn vraag ook niet gesteld. En voor je info er zijn geen macro's aanwezig voor zover ik kan zien. Maar zoals al gezien was de file die aan het bericht zat ook niet goed en is die intussen gewijzigd.
 
Eigenlijk is het niets ingewikkelds en ook niets met macro's

het is gewoon een pictogrammenset van voorwaardelijke opmaak.
je stelt zelf in wat de grenswaarden zijn voor het aantal balkjes.

VOvoorwaarden.JPG

PictoVO.jpg


Het is ook geen vrij in te stellen grafiek, maar een standaard opmaak voor 5 classificaties. ik vind het wel een beetje lijken op de signaalsterkte balkjes voor je 4g of wifi verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst super bedankt. Zoals al verteld ben ik niet bepaald een expert. Nog wel een vraag jij selecteerd de cel met de grafiek zie ik maar hoe krijg je het popup scherm "Opmaakregel bewerken"

Intussen heb ik het gevonden. Onder voorwaardelijke opmaak dus. Nog een klein vraagje. Als je als tijd 0:00 invuld, teld het niet goed, heb je daar toevallig ook nog een oplossing voor ?
 
Laatst bewerkt:
je bedoeld vermoedelijk als de eindtijd 0:00 wordt ingevuld?

dat komt omdat de als formule niet helemaal goed is. die test nu of cel "O2" groter dan 0 is maar 0:00 is ook nul dus je moet testen of de "O2" leeg is.

zet in cel S2

Code:
=ALS(ISLEEG(O2);0;ALS(O2>=E2;24*(O2-E2);24*(1+O2-E2)))
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt, ik kan weer verder en heb mijn eerste sterkte meter voor elkaar. :thumb: Ga je laatste regel ook nog even toepassen !
 
Toch nog een klein vraagje. In de voorwaardelijke opmaak heb ik ook nog een "=$O2>0" zitten en die reageert ook niet op 0:00. Is hier ook nog een oplossing voor ?
 
verander die ook naar de test of de cel niet leeg is.

Code:
=$O2<>""
 
Thanx again. Het werkt nu volledig ;) Bedankt voor je hulp weer. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan