grafiek op basis van keuzevakjes op een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

scratchtraxx

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
35
Beste,

Met dank aan Octafish, was ik er vorige keer in geslaagd een kruistabel te maken.
(zie upload)


Nu heb ik hetvolgende probleem:
Deze tabel wil ik gebruiken als evaluatietool naar het management van mijn bedrijf toe.

Daarom zou het gemakkelijk zijn, dat ik op een eenvoudige manier, een grafiek kan tonen in een rapport op basis van vb. selectievakjes op een formilier, ik bedoel hiermee:

Op de printscreen zie je prod1-prod2-prod3-prod4

Maar in werkelijkheid zijn dit er 90 tal, dus dat heeft geen nut om die allemaal in 1 grafiek te pompen.

Maar ik zou het management de mogelijkheid willen geven, dat zij er een aantal selecteren en dan via 1 knop daar grafiek van kunnen bekijken.


Is dit mogelijk of niet mogelijk, ik heb al zoveel mogelijkhede geprobeert maar zonder succes.


Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • printscreen kruistabel.JPG
    printscreen kruistabel.JPG
    24,4 KB · Weergaven: 25
Een grafiek is gebaseerd op veldnamen. Als je een grafiek hebt gemaakt, dan verwijst die grafiek dus naar namen in je (kruis)tabel of query. Je kunt dus niet zomaar in een query met andere namen werken, want dan doet de grafiek het niet meer, tenzij je de grafiek steeds opnieuw met VBA opbouwt op basis van die query. En dat is een hoop werk....

Je zou kunnen overwegen om een aantal vaste grafieken aan te maken op basis van velden die ze terug willen zien, want ik zie niet hoe je snel een interactieve grafiek kunt maken op basis van een query met een wisselende hoeveelheid velden. Maar ik laat mij uiteraard graag verrassen door iemand die daar iets op heeft gevonden!
 
Ik zou de gegevens naar Excel exporteren en vervolgens in Excel een draaitabel maken.
Daarna kan er naar hartelust gefilterd worden op de draaitabel.
En vervolgens de gegevens grafisch weergeven.

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan