Grafieken/Diagrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chemie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Berichten
2
ik heb een probleem bij het genereren van grafieken.

het gaat met name om dat ik alleen een jaar wil invoeren en dat dan de grafieken worden gegenereerd voor dt jaar. Als ik het als vaste waarde in de query zet werkt het zoals het moet.

In mijn formulier heb ik een kopdeel waarin ik het jaar wil invoeren en in detail worden dan de diverse grafieken/diagrammen getoond.

elke diagram is in een eigen formulier en heeft vanuit een moeder-query een detail query met alleen de gegevens die ik in de desbetreffende diagram wil laten zien.

Het jaar moet dan gezet worden als een WHERE in de moeder query.
Misschien benader ik het niet op de goede manier. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

mijn VBA-kennis is niet optimaal moet ik ook eerlijk bekenen.
 
Kun je een gestripte en gecomprimeerde versie posten? Omdat je met verschillende grafieken in subformulieren werkt, is dat wat makkelijker helpen.

Michel
 
hmm mijn gecompimeerde bestand is nog steeds groter als wat toegestaan is.

ik heb 2 queries gemaakt die identiek zijn aan de 2 tabellen die ik gebruik.

vanuit die 2 queries haal ik dan alleen de gegevens die ik nodig heb voor mijn grafieken.

per grafiek 1 query.

nu is mijn probleem het volgende. In een tabel staat begindatum. Daarop will ik mijn grafiek aanpassen zodat ik een jaaroverzicht krijg.

Dus grafiek 1 ,2 ,3 en 4 allemaal van bv. 2008.

Nu moet het jaar eigenlijk een soort variable worden zodat ik niet elk jaar alles opnieuw hoef te doen. Eigenlijk moet in het formulier een deel komen waar ik het jaar ingeef en vervolgens mijn 4 grafieken van dat jaar toont.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik hier een voorbeeld kan uploaden doe ik het met plezier.

Alvast bedankt
 
Verwijzing naar een rubriek op het formulier

Chemie,

Je kan een query ook gebruik maken van velden op je formulier in een WHERE statement.
Deze is in de vorm van:

Code:
[Forms]![formuliernaam]![veldnaam]
of
Code:
[Formulier]![formuliernaam]![veldnaam]

Als je nu hier verwijst naar de rubriek op je formulier waarin je het jaar intikt dan zal het werken.

Succes.
 
Is je vraag opgelost

Chemie,
Als je vraag is opgelost ze hem ook neven op opgelost (rechts onderaan).

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan