• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieken met brondata op Blad1 kopieren met brondata op Blad2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen00

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2013
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een spreadsheet, een standaard datablad Blad1 met hieraan gekoppeld diverse grafieken (type spreiding/lijn) in diverse andere Tabbladen.
Alleen het datablad Blad1 wordt gevuld met externe data waarmee diverse berekeningen worden gedaan en verwijst dus naar de grafieken.

De opzet van het spreadsheet is zo gemaakt dat dit gehele blad te kopiëren is naar een nieuw blad waarna de externe bron deze opnieuw vult (met andere data)
Dit herhaalt zich diverse malen (worden dus diverse data tabbladen)

Mijn vraag:
is er een mogelijkheid om de diverse grafieken (in diverse tabbladen) te kopieren en dan te verwijzen naar de nieuwe naam van het data tabblad? Deze blijft namelijk staan op Blad1 en moet worden Blad2, Blad3 etc. Zoeken/vervangen van de naam 'Blad1' naar 'Blad2' werkt niet ......(en handmatig daar wordt ik niet vrolijk van :confused: )

Volgens mij geeft een bijlage geen extra info maar mocht dit gewenst zijn ..... geen probleem)

Alvast bedankt en groet,

Jeroen
 
Ik ben ook wel benieuwd wat er mogelijk is op dit gebied.

Trouwens, misschien kan het met een grafieksjabloon of anders met een macro. Of een combinatie daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Jeroen,

Het is niet makkelijk om de gegevens van een of meer grafieken aan te passen naar een nieuwe dataset.
Dit is eigenlijk alleen mogelijk door gebruik te maken van VBA waarbij je alle grafieken af gaat en de sourcedata aanpast.
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt zodat je er zelf mee aan de gang kan.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijKiesDataGrafiek.xlsm
 
Het is niet makkelijk om de gegevens van een of meer grafieken aan te passen naar een nieuwe dataset.
Voor pivotcharts klopt dit, niet voor gewone charts. Klik in de chart, dan worden de brongegevens omkaderd. Dat kader kun je nu verslepen. Of rechtsklik in de chart en kies gegevens selecteren.

@Jeroen: als dit niet jouw probleem oplost moet je maar even met een eigen voorbeeld komen.
 
Helaas

Het verslepen van de kaders brongegevens is voor mij de enige oplossing en tevens het probleem aangezien ik per "grafiekblad" (7 stuks) ca. 36 grafieken (spreiding/lijn) heb staan.
Vandaar mijn vraag of dit sneller/simpeler kan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan