Graka / Processor keuze uber game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmieman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
2
Videokaart / processor nieuwe pc aanschaf


Best Helpmij-ers!

Om even van tevoren te zeggen, ik wil met nieuwjaar een nieuwe pc kopen en ik heb er al ruim 10 uur aan research en gezoek opzitten. Maar ondanks de vele tijd die ik erin heb gestopt zit ik nog met een paar vraagjes!

Mijn budget ligt ongeveer op 1400€ incl btw

Ik wil een gamepc kopen die mij voor de komende jaren vooruit kan helpen, daarom zat ik te denken aan een dikke graka, hd 5970, gtx 295 of enkele SLI/crossfire opstellingen. Dit aangezien volgens http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_radeon_5970/8.htm de HD5970 43 FPS haalt op maximale settings bij crysis warhead op 1900 X 1200
Ik ga ook max op 1920X1200 gamen, een grotere monitor zit niet in het budget.
Mijn vraag is eigenlijk welke combinatie van processor en graka ik moet nemen, ik heb namelijk veel gelezen over CPU bottlenecks en dat legionhardware een niet zo`n goede review heeft gemaakt over CPU scaling met de HD5970, naar deze kaart gaat namelijk mijn voorkeur uit aangezien deze over directx11 beschikt en wat zoiezo zo`n 10-15 % scheelt.
Nu dus de vraag over de processor, zou een i7 920 / i7 860 / Phenom II 955 BE in staat zijn om alles uit de 5970 te halen wat erin zit, zou dit niet het geval zijn dan kan ik net zo goed een lichtere kaart halen. Overclocken zal ik uitsluitend doen met luchtkoeling, gewoon wat er normaal inzit, de voeding laat het toe en ik beschik ook over een processor koeler (Scyte mugen wss).
Ook dus de vraag in hoe verre ik de processor zou moeten overklokken om het maximale eruit te halen.

De rest van de pc is allemaal redelijk standaard, dus vond het niet de moeite om dit toe te voegen.

Als jullie nog enige enkele andere tips hebben dan hoor ik dit graag!
 
Ten eerste zou ik geen HD 5970 nemen; dit is geldverspilling als je naar de prijs-kwaliteitverhouding kijkt. Lees maar eens de review van hardware.info als je me niet zo op mijn woord gelooft ;): http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGpxZGCa/ATI_Radeon_HD_5970_test/1
Met jouw budget zou ik voor een ATI Radeon HD 5870 gaan. Deze heeft ook DirectX 11, en je kan met die videokaart elk spel op maximale settings vloeiend spelen; ik speel hier alles op maximaal vloeiend op een resolutie van 1920x1080. Ik zou de optie open laten om er in de toekomst een tweede bij te zetten, als games weer extremer zijn. De videokaart is dan namelijk weer in prijs gedaald. Met jouw budget is er ruimte voor een Intel Core i7 920 in combinatie met 6 GB RAM, dus daar zou ik dan voor gaan. Een AMD processor is out of the question, daar is je budget namelijk te hoog voor ;). Geen speakers, toetsenbord en muis? Besturingssyteem? Ik heb even geen zin om een heel systeem voor je te gaan samenstellen, maar ik hoop dat je hier wat mee kunt.
 
Jah ik heb die review ook zeer goed bestudeerd, maar ik wil gewoon futureproof zijn.
Kijk wat het een beetje is, ik kan er nu 1 pakken, en dan over een paar jaar er nog 1 bij zetten. Maar dan ben je alsnog 500€ kwijt.
Kijk het budget is 1400, minder is natuurlijk beter. Het ging er mij meer om welke processor in staat is om een monsterlijke videokaart aan te sturen..
De 1400 euro is puur voor de computer, de rest heb ik ook nog budget voor :)
Maar wat ook een beetje het probleem is zeg maar, ik kan via via aan een systeem met hd 5970 komen, dat ik hem binnen 2 dagen thuis heb. Alle HD 5xxx hebben onderhand 30dagen levertijd.. als het niet meer is. Dat zit me dus ook een beetje dwars.

Maar dan de vraag, is een 920 / 860 / 955 BE stock of lucht overgeclocked in staat om alles uit een HD 5970 / HD 5870 CF te halen?

Alvast super bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan