Graph report voorzien van parameters met form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kort01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
4
Ik probeer een grafiek in een rapport te voorzien van input gebaseerd op een query. Die query (verd_doorverbinden) moet echter voldoen aan de parameters opgegeven in een formulier (instel).

Het gaat hier om de parameter weeknummer. In de Query staat gespecificeerd:
Code:
Between [forms]![instel]![Beginweek] And [forms]![instel]![Eindweek]

In het formulier instel staat:

Code:
Private Sub Form_Load()
Me.Visible = False
End Sub

Private Sub Knop12_Click()
Me.Visible = False
DoCmd.OpenQuery "verd_doorverbinden", acViewNormal, acEdit


End Sub

En in het rapport:

Code:
Option Compare Database

Private Sub Report_Close()
  DoCmd.Close acForm, "instel"
End Sub

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)

  bInReportOpenEvent = True

  DoCmd.OpenForm "instel", , , , , acDialog

  bInReportOpenEvent = False
End Sub

Wanneer ik een normaal rapport wil uitdraaien werkt dat prima. Hij prompt het formulier op moment dat ik het rapport open, daarin specificeer ik de gewenste parameters en de correcte query draait en wordt weergegeven in het rapport.

Wanneer ik een grafiek in het rapport probeer te plaatsen komt hij echter met de foutmelding:

The Microsoft Jet-database-engine kan forms!instel!beginweek niet herkennen als geldige veldnaam of expressie.

Nu heb ik me het schompes gezocht dit forum, google en de microsoft-access helpsite, maar zelfs bij deze geweldige handleiding: http://office.microsoft.com/en-us/access/HA011170771033.aspx kwam ik er niet uit.

Als kanttekening: dit zijn ook mijn eerste aarzelende stapjes in de wereld van VBA, dus heel verwonderlijk is het allemaal niet. Enfin: zou iemand me kunnen uitleggen waardoor deze fout veroorzaakt wordt en hoe ik hem verhelp? Alvast bedankt!
 
Kun je de een gestripte versie van de database posten? Zo op het eerste gezicht kan ik zo niet zien wat er aan de hand is.

Michel
 
Natuurlijk, zou je me misschien willen uitleggen hoe ik een .mdb bestand (ingepakt) kleiner krijg dan 100kb? De maximale bijlage grootte voor de forum-upload blijkt 100kb te zijn, en zelfs als ik de db leeg gooi en alle overbodige formulieren verwijder kom ik na rarren niet kleiner dan 1500kb.


Alvast ontzettend bedankt voor je hulp!
 
Excuus, ik las nu pas de sticky bovenaan het forum. Via comprimeren en herstellen heb ik het voor elkaar gekregen.

Bijgaand het gestripte bestand.

NB: Voor wat meer inzicht in de materie: deze access DB verwerkt geregistreerde gegevens via een script op een call-center, en het aantal telefoontjes wat onder de categorie 'doorverbinden' viel zou op deze manier gerapporteerd moeten worden.
 

Bijlagen

  • kort01strip.zip
    21,2 KB · Weergaven: 15
Volgens mij is dit wat je wilt...

Ik heb de query nu opgebouwd op het formulier, waarbij de waarden rechtstreeks in de criterium regel worden gezet. Ook wordt de query verder niet geopend, want dat is eigenlijk niet nodig. Dus wat er nu gebeurt, is dat de query nieuwe criteria krijgt vanuit het formulier, waarna het formulier gesloten wordt.

Michel
 

Bijlagen

  • kort01strip.rar
    21,3 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan