Grijze verticalen strepen op beeldscherm en opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laura92

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
6
Hallo Allemaal!

Ik heb een hp pavillion dv5 1010ed (hij is bijna 5 jaar oud). En hij heeft sinds kort rare problemen.
Soms vlak na het opstarten krijg ik een scherm met grijze strepen (verticaal) en dan doet de laptop niks meer en moet ik hem met de aan/uit knop uitzetten (wat niet al te best voor de laptop is). Vervolgens gaan de problemen dan verder omdat dan het opstarten erg moeizaam gaat. Hij start dan op (krijg je keuzescherm vanwege onjuist uitschakelen) je kiest er een en bij het verdere opstarten loopt hij vast of hij start wel op en grote kans dat hij weer dat grijze scherm krijgt. Na vele pogingen lukt het soms wel hem helemaal opgestart en functioneerbaar te krijgen, maar ik vind het niet een fijn gevoel dat hij soms ineens vastloopt (zonder reden) en dan niet goed opstart. Dus als iemand weet wat er hier aan de hand kan zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen zou dat fijn zijn.
Nadere informatie ook, ik heb mijn harde schijf al meermaals laten vervangen in de afgelopen jaren en de huidige is nog geen jaar oud, dus ik vermoed dat, dat het niet is... maar ik weet het verder niet enige informatie die jullie kunnen geven zou fijn zijn.
Oh ja en ik gebruik windows vista.

Groetjes en alvast bedankt,

Laura
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er sowieso een probleem is met je grafische adapter, vanwege de grijze strepen op je scherm. Daarnaast verdenk ik ook nog eens de processor vanwege het constant vastlopen van de laptop. Niet al te best dus.
Dit soort problemen zijn vervelend omdat het hier gaat om een laptop die buiten de garantieperiode valt, zelfs ver daar buiten. Je kan ook niet zeggen dat op grond van wat er in de wet over consumentenkoop staat dit een onredelijk korte levensduur is want het ding is 5 jaar oud. Meestal begint een computer na 5 tot 7 jaar gebreken te vertonen. Het is wat aan de vroege kant maar ik denk dat het enigste wat je kan doen is de laptop vervangen. Als je hem laat repareren, wat ook kan, zal je rond de €80 - €100 onderzoekskosten en vaak rond de €200 - €400 reparatiekosten moeten betalen. Dan kan je beter een nieuwe laptop kopen.
 
Hallo

De meest voorkomende oorzaken van voortijdig sneuvelen van laptop hardware.

De harddisk --> bruuske schokken , etc ... , waardoor de leeskoppen veelvuldig de platters raken.

Crystaldiskinfo kan de harddisk parameters uitlezen ...

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html


Langdurige/extreme oververhitting g.p.u./motherboard chipset , met uiteindelijk (gedeeltelijk) loskomen van het motherboard.

Stofophoping in de heatpiperadiator/vervuilde fan is de hoofdoorzaak.

Mocht jij iemand zijn die rondloopt terwijl de laptop werkt , en de heatpiperadiator is nog nooit zuiver gemaakt , zijn deze defekten dus volkomen verklaarbaar.

Ik hoop voor u , dat er iemand afkomt met DE gouden tip , maar dit model laptop , en met deze symptomen....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan