Grootte van database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne Maria

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Berichten
10
Het is mij opgevallen dat de grootte van de database verdubbelde nadat 2 gebruikers dezelfde database hadden open staan. Na het weer sluiten, bleef de omvang verdubbeld.
Ook als ik flink wat gegevens verwijder, blijft de omvang hetzelfde. Waar kan dat aan liggen?
 
Access is een beetje vervelend met de grootte van de totale database. Waarom hij verdubbelt bij twee gebruikers weet ik niet, want dat is wel erg veel. Het zou kunnen, dat je heel veel indexen hebt in de tabellen. Misschien worden voor elke gebruiker de indexen apart aangemaakt.
Het klopt wel, dat de grootte bij afsluiten niet wordt verkleind, dat moet je zelf doen.
Om de handel weer te laten krimpen: ga naar <Extra>, <Database hulpprogramma's>, <Database comprimeren en herstellen>.

Je kunt hier zien hoe je dat automatisch kunt laten doen.

Michel
 
Grootte database

Hallo Michel,

Helaas hetgeen jij mij aangeboden hebt, heeft mij niet verder kunnen helpen.
Het probleem is dat ik Access 2007 Engelse versie gebruik.
Het overnemen van het commando 'Function CompactFunction() haalt derhalve niets uit. Waar dit terug te vinden is onder het tabblad Database Tools ben ik niet achter kunnen komen. Wie weet de oplossing voor dit probleem?
 
Nadat ik de vorige reactie geplaatst had, ben ik toch nog gaan zoeken. De oplossing heb ik zelf toch kunnen vinden. Die luidt als volgt: Open de button Microsoft Windows (linker bovenhoek); Open Access Options (onderin beeld); Open Current Database (linker scherm) en vink de optie Compact on close aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan