Grote mailmerge opslaan als aparte documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valentijn133

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2016
Berichten
3
Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum en hopelijk kan er iemand mij helpen met de worsteling die ik op dit moment doormaak.

Ik heb een heel grote mailmerge gemaakt, totaal 2800 pagina's lang. Nu zou ik graag de pagina's allemaal als apart bestand op willen slaan om ze, samen met een ander document vanuit Quickbooks te kunnen versturen als mail-bijlage. En dat lukt me voor geen meter...:eek:

Op dit forum ben ik druk aan het zoeken geweest en heb ook soortgelijke vragen gevonden. Daar wordt elke keer code gegeven die je dan als macro kunt gebruiken. Maar dit zijn al berichten uit 2011, dus waarschijnlijk niet meer bruikbaar op nieuwe Word 2010 (was op 2003 geschreven). Zou graag een linkje maken naar dat forum, maar ik zou niet weten hoe..:confused:

Anyway, is er iemand die voor mij in simpele stappen kan uitleggen hoe ik op deze grote mailmerge een macro kan uitvoeren. Ik zit zelf op Bonaire, dus heb te maken met tijdverschil van 5 uur (reactie kan wat langer duren dus).

Alvast enorm bedankt en mocht dit in het verkeerde forum staan....sorry!!!
 
Allereerst welkom bij HelMij. Ik heb wel 'slecht' nieuws voor je, want je vergist je. De macro werkt nog steeds perfect. Microsoft verandert weliswaar van alles aan het smoel van Word, maar van de werking blijven ze doorgaans wel af.
 
@ Octafish;

dank voor je bericht en een bekende naam: het was jouw bericht en jouw code die ik geprobeerd heb :d:d Goed om te weten dat het daar dus niet aan ligt, maar veel meer aan mijn kennis van Macro's (nog nooit iets mee gedaan en nu dus noodgedwongen).

Dan nu hopelijk "goed" nieuws voor mij dan; Hierbij de link naar het andere forum:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...anden-vanuit-1-document?p=3938467#post3938467

De code is er en ik kan de Macro-knop in Word vinden, maar wat dan? Ik heb al wel wat gedaan, maar tot een oplossing komt het niet. En moet ik de macro toepassen voordat de Mail-merge is voltooid of juist daarna? En maakt dat nog iets uit voor de code die is gebruikt?

Als je zou kunnen (maar vooral willen) helpen dan zou dat echt helemaal super zijn!!:thumb:

Dank alvast!
 
Altijd goed om je 'eigen' werk terug te zien :). Het stappenplan (de juiste volgorde) staat ook beschreven in dat draadje, dus een korte samenvatting volstaat denk ik. Eerst de samenvoeging uitvoeren, dan de macro draaien. Aan de Macro knop heb je niet zo veel, je kunt de macro net zo goed gelijk draaien. Wél moet je de macro ergens 'neerzetten'. Zelf heb ik de macro in de Normal.dotm staan, dan kun je hem altijd gebruiken. Daarvoor doe je het volgende:

1. Druk op <Alt>+<F11>; daarmee kom je in het VBA venster.
2. Zoek het project Normal op, selecteer dat en voeg een module in (<Invoegen>, <Module>).
3. Kopieer de macro en plak hem in de nieuwe module.

Als de macro in de module staat, kun je hem opslaan. En de macro uitvoeren. Dat doe je door in de macro te klikken en op <F5> te drukken. Als het goed is, voert de macro alles zonder problemen uit en krijg je deeldocumenten met de naam op basis van de eerste regel. Althans: dat doet de macro in zijn huidige vorm.
 
@Octafish

Je bent goud waard!!!! Masha danki voor je hulp; een perfecte uitleg en de job is done!!! Echt heel erg blij mee:d:d

Groeten vanuit Bonaire :thumb:
 
Kan je daar niet van maken: groeten uit koud en nat Finsterwolde?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan