(half) Nieuwe pc wilt niet starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

slayeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik heb vanmiddag mijn ouder pc overzet naar een nieuwe kast. Ook heb ik er een nieuwe voeding en harddisk in gedaan.

Nu ik alles heb geassembleerd zit ik alleen met een probleem: Hij start niet op!(Jóh, je meent het?)

Als ik mijn voeding aanzet brandt het lampje op het moederboord. Ook brandt er boven op mij kast een rood lampje (degene met een bliksemschicht erboven. De ander is een soort blikje) voor een paar seconden. Hij wordt dus heel snel zwakker en gaat dan uit.
Als ik in die tijd mijn startknop indruk hoor ik een zacht piepje uit mijn pc (1x dus).

Ik heb op het moment de batterij van het moederboard eruit gehaald, maar ik heb ik geen idee of dit het gaat fixxen (Voor de topic's die ik heb gelezen heeft het niks uitgehaalt.)

Specs:
Asus p5k-Pl moederboard
intel core 2 duo 6750
8800 gtx XXX
250 GB schijf (deze heeft nogal eens kuren gehad)/1tb schijf(nieuw)
OCZ 550 Watt fatility voeding.
2 gb kingston ram

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet hoe ik het probleem kan achterhalen?

Ik zou er heeeeel erg blij mee zijn! Groetjes!

EDIT: Batterij eruithalen is geen succes (heb het 10min eruitgelaten)
EDIT 2: Het piepje komt niet uit het aangesloten speakertje.
 
Laatst bewerkt:
Wel voor gezorgd dat er geen kortsluiting is? Oftewel het moederbord goed ingebouwd, met afstandhouders zodat het moederbord niet in contact komt met de kast?

Daarna zou je kunnen kijken of de Fatality voeding misschien kapot is, en dus even je originele voeding weer gebruiken in je nieuwe kast.

Tijs.
 
Alle kabels GOED aangesloten? bijvoorbeeld van de powerbutton.
 
Na veel proberen en fixen heeft het eerste probleem aan de connector van mij voeding gelegen. Ik moest er een andere voor gebruiken.

Mijn 2e probleem (een stuk minder erg als de andere) is dat mijn pc mijn 3e 1gb ram kaartje niet wilt gebruiken. Hij geeft als fout: 1 lange en 2 korte piepjes. Kan het eraan liggen dat mijn moederboard geen 3 losse ramdelen ondersteunt?

Groetjes!
 
Als het goed is staat in het boekje van het moederbord welke (merken + typen) aanbevolen geheugen werken met het moederbord en ook op welke manier die dan ingestoken moeten worden. Als je daarvan wilt afwijken is dat jouw keuze, daar ga ik verder niet over nadenken waarom het in jouw setup wel of niet werkt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan