hallo videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheall

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
103
aangezien ik een totale noob ben en ik morgen mijn systeem krijg en via een ander bedrijf mijn ATi 5870 heb ik een kleine noob vraagje hoe moet ik het installeren. gewoon er inklikken? aangezien ik zag dat er verschillende kabel bij zitten wil ik het eerst ffen na vragen voordat ik eraan begin.

zou ik de cd drivers moeten installeren of zou ik het via de officiele site doen.



het gaat om een HIS ati 5870


bedankt voor uw hulp.
 
Aan de bovenkant van de kaart zitten geloof ik twee voedingspluggen. Essentieel is dat daar ook twee voedingsstekkers in gestopt worden en natuurlijk moeten dat de kloppende voedingsstekkers zijn. Eerst dus even checken of de voeding van je PC twee van dit soort stekkers heeft. Als dat niet het geval is (bijv. als ie maar één zo'n stekker heeft) dan kan je maar beter even naar een goeie PC-winkel gaan om te vragen of er voor jouw type voeding verloopstekkertjes bestaan. Wel even het merk en type voeding noteren anders kan de winkel weinig voor je doen.

Verder zit er op het moederbord een speciaal voor videokaarten bedoelde insteekgleuf (PCi-e genoemd). Sommige moederborden hebben meerdere videokaartgleuven. Kijk even in het handboek welke precies gebruikt kan/moet worden.
Als er al een videokaart in zit, dan is het eenvoudig, dan vervang je op die plek de oude kaart door deze nieuwe.

Als het moederbord een geintegreerde videokaart heeft, dan na plaatsing van de nieuwe kaart in de bios even checken of die geintegreerde uitgezet is, anders zelf even in de bios die uitzetten.

Als dat allemaal gelukt is is het meestal gewoon een kwestie van de PC aanzetten en de CD die meegeleverd is zijn werk laten doen (drivers installeren). Lees wel eerst de installatie instructie in het boekje dat meegeleverd is bij de kaart. Als er geen boekje bijzit, dan staat dat waarschijnlijk op de CD die erbij zit).

Afsluitend dit: probeer niet zo maar iets uit volgens het "we-zien-wel-wat-er-gebeurt" principe, want dan zou je wel eens de kaart en/of het moederbord kunnen opblazen. Lees eerst heel goed de instructies in het boekje bij de kaart.
 
Laatst bewerkt:
dus die 2 stekkers moeten in de voeding? en niet eentje


heb net mijn kaart ontvangen:D wat een monster :D

2 dagen geleden besteld en nou al ontvangen :D
 
Als het de kaart is die je hier ziet: http://www.hisdigital.com/hk/product2-472.shtml dan ja, twee powerconnectors. Als je na de web page gaat die ik hier geef zie je ook een korte video presentatie over de kaart. daar zie ik dat de leverancier er al een dubbel powerconnector bij heeft gedaan die aangesloten kan worden op een voedingconnector waar normaal gesproken een harde schijf op wordt aangesloten. Overigens is dit zo ongeveer de beste en meest krachtige videokaart die er op dit moment te koop is. Ik hoop dat je wel gecontroleerd hebt dat de voeding die nu in de PC zit dit aan kan. Ik vermoed dat er een voeding van minstens 650watt nodig is. Kijk maar eerst even in het manual hoeveel watt voeding er nodig is.
 
Ik heb even on line in het manual gekeken en daar staat dat er een voeding van minimaal 500 watt nodig is met 2 75 watt 6 pin pci power connectors. (of de stroomdraden die meegeleverd zijn aangesloten op de overeenkomstige connectors aan de voeding).

Over de installatie van de kaart staat het volgende:

Replacing an Existing Card
If you are replacing an existing graphics card, you need to:
1. Start the computer and then uninstall the old graphics driver.
2. Turn off the computer and then remove the old card.
3. Install the new card and then connect the monitor.
4. Start the computer and then install the new drivers and software.
5. Restart the computer.

First Card for this PC
If this is the first graphics card for this PC, you need to:
1. With the computer off, install the new card and then connect the monitor.
2. Start the computer and then install the new drivers and software.
3. Restart the computer.

Eigenlijk staat in het manual alles wat je moet weten over de installatie van deze kaart. lees het manual eerst goed door voordat je ook maar iets begint te installeren.
veel plezier en succes.
©
 
Ja dat gaat lukken, want de Corsair heeft 4x 6/8 pins PEG aansluitingen. Dit zijn de kabels die 6 pins hebben, en waar nog 2 pins aan vast zitten die je niet per se (en ik dit geval ook niet) hoeft aan te sluiten. Die hangen er dan dus gewoon aan. Je hebt er 2 van nodig, en Corsair heeft er 4, dus je kunt met deze voeding ook nog een tweede HD 5870 aansluiten. Ik weet niet hoe het zit met je moederbord, maar je voeding kan het in ieder geval aan.
 
ah gelukkig ja mijn moederbord support 2 kaartjes duss kan niet w8te tot morgen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan